arcytrudnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3
Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Zapewnia ona, że samochód zachowuje dobrą przyczepność na drodze w trakcie jazdy z obszernymi szybkościami i przy realizowaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu potężnych sił. Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 pozostały tak zaprojektowane, żeby mogły radzić sobie z tymi siłami. Na suchej drodze nowe żebra bieżnika zapewniają niezwykłe osiągi w trakcie hamowania oraz precyzję kierowania. To oznacza skrócenie drogi hamowania. Na mokrej drodze oryginalna budowa kanałów bieżnika udoskonalone odprowadzanie wody, powiększając oporność na aquaplaning.
szczegóły techniczne
Nowość:
- Asymetryczne żebra bieżnika.
- Żebra bieżnika zapewniają krótszą drogę hamowania. Podczas hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone poprzez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Wynikiem jest krótka droga hamowania.
- Asymetria rozszerza precyzję kierowania. W trakcie pokonywania zakrętów lub zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Wykrzywione brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, powiększając jednocześnie precyzję kierowania.
mocne strony:
- szeroka precyzja kierowania.
- Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
- znakomite zabezpieczenie przed aqualaningiem.
Zasada działania systemu SSR:
W przeciwieństwie do standardowych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na wzmocnionych, samonośnych bocznych ściankach. Zapobiegają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty pomiędzy nawierzchnią drogi oraz felgą i zapobiegają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w przypadku utraty ciśnienia. Wzmocnione ścianki boczne opon SSR pozwalają na kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną prędkością 80 km/h, przez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni i wagi samochodu.