ekstremalnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3
Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Zagwarantuje ona, iż samochód zachowuje korzystną przyczepność na drodze w trakcie jazdy z obfitymi szybkościami i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu potężnych sił.
Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 pozostały tak zaprojektowane, żeby mogły radzić sobie z tymi siłami. Na suchej drodze świeże żebra bieżnika gwarantują niezwykłe osiągi w trakcie hamowania i precyzję kierowania. To oznacza skrócenie drogi hamowania. Na mokrej drodze niepowtarzalna budowa kanałów bieżnika lepsze odprowadzanie wody, zwiększając wytrzymałość na aquaplaning.
detaly techniczne
Nowość:
- Asymetryczne żebra bieżnika.
- Żebra bieżnika zapewniają krótszą drogę hamowania. W trakcie hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone przez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Efektem jest krótka droga hamowania.
- Asymetria rozszerza precyzję kierowania. Podczas pokonywania zakrętów albo zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Odkształcone brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, powiększając jednocześnie precyzję kierowania.
zalety:
- znaczna precyzja kierowania.
- Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
- genialne zabezpieczenie przed aqualaningiem.
Zasada działania systemu SSR:
W przeciwieństwie do typowych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na wzmocnionych, samonośnych bocznych ściankach. Uniemożliwiają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty pomiędzy nawierzchnią drogi oraz felgą oraz uniemożliwiają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w przypadku utraty ciśnienia. Umocnione ścianki boczne opon SSR umożliwiają kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną szybkością 80 km/h, poprzez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni i wagi samochodu.