skrajnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3
Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Zagwarantuje ona, iż samochód zachowuje korzystną przyczepność na drodze w trakcie jazdy z pokaźnymi szybkościami i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu mocnych sił. Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 pozostały tak zaprojektowane, żeby mogły radzić sobie z tymi siłami. Na suchej drodze świeże żebra bieżnika zapewniają niezwykłe osiągi podczas hamowania oraz precyzję kierowania. To oznacza skrócenie drogi hamowania. Na mokrej drodze niepowtarzalna budowa kanałów bieżnika udoskonalone odprowadzanie wody, rozszerzając oporność na aquaplaning.
szczegóły techniczne
Nowość:
- Asymetryczne żebra bieżnika.
- Żebra bieżnika zapewniają krótszą drogę hamowania. W trakcie hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone przez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Efektem jest krótka droga hamowania.
- Asymetria rozszerza precyzję kierowania. W trakcie pokonywania zakrętów lub zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Zakrzywione brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, powiększając równocześnie precyzję kierowania.
atuty:
- znaczna precyzja kierowania.
- Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
- wspaniałe zabezpieczenie przed aqualaningiem.
Zasada działania systemu SSR:
W przeciwieństwie do typowych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na usztywnionych, samonośnych bocznych ściankach. Uniemożliwiają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty między nawierzchnią drogi oraz felgą i uniemożliwiają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w przypadku utraty ciśnienia. Usztywnione ścianki boczne opon SSR umożliwiają kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną szybkością 80 km/h, przez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni i wagi samochodu.