arcytrudnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3
Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Gwarantuje ona, że samochód zachowuje prawidłową przyczepność na drodze podczas jazdy z dużymi prędkościami i przy realizowaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu mocnych sił. Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 pozostały tak zaprojektowane, by mogły radzić sobie z tymi siłami. Na suchej drodze świeże żebra bieżnika zapewniają niezwykłe osiągi w trakcie hamowania i precyzję kierowania. To oznacza skrócenie drogi hamowania. Na mokrej drodze unikalna budowa kanałów bieżnika lepsze odprowadzanie wody, powiększając odporność na aquaplaning.
szczegóły techniczne
Nowość:
- Asymetryczne żebra bieżnika.
- Żebra bieżnika gwarantują krótszą drogę hamowania. W trakcie hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone poprzez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Konsekwencją jest krótka droga hamowania.
- Asymetria zwiększa precyzję kierowania. W trakcie pokonywania zakrętów lub zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Odkształcone brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, rozszerzając jednocześnie precyzję kierowania.
mocne strony:
- duża precyzja kierowania.
- Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
- wspaniałe zabezpieczenie przed aqualaningiem.
Zasada działania systemu SSR:
W przeciwieństwie do typowych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na wzmocnionych, samonośnych bocznych ściankach. Uniemożliwiają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty pomiędzy nawierzchnią drogi i felgą i zapobiegają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w przypadku utraty ciśnienia. Usztywnione ścianki boczne opon SSR pozwalają na kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną prędkością 80 km/h, poprzez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni, a także wagi samochodu.