skrajnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3
Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Gwarantuje ona, iż samochód zachowuje prawidłową przyczepność na drodze podczas jazdy z dużymi szybkościami i przy realizowaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu konkretnych sił. Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 pozostały tak zaprojektowane, aby mogły radzić sobie z tymi siłami. Na suchej drodze świeże żebra bieżnika gwarantują niezwykłe osiągi w trakcie hamowania, a także precyzję kierowania. To oznacza skrócenie drogi hamowania. Na mokrej drodze specyficzna budowa kanałów bieżnika ulepszone odprowadzanie wody, rozszerzając niepodatność na aquaplaning.
szczegóły techniczne
Nowość:
- Asymetryczne żebra bieżnika.
- Żebra bieżnika zapewniają krótszą drogę hamowania. W trakcie hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone przez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Rezultatem jest krótka droga hamowania.
- Asymetria zwiększa precyzję kierowania. Podczas pokonywania zakrętów lub zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Odkształcone brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, powiększając równocześnie precyzję kierowania.
atuty:
- obszerna precyzja kierowania.
- Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
- rewelacyjne zabezpieczenie przed aqualaningiem.
Zasada działania systemu SSR:
W przeciwieństwie do typowych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na umocnionych, samonośnych bocznych ściankach. Zapobiegają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty pomiędzy nawierzchnią drogi i felgą i zapobiegają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w sytuacji utraty ciśnienia. Usztywnione ścianki boczne opon SSR umożliwiają kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną szybkością 80 km/h, poprzez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni oraz wagi samochodu.