ekstremalnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3
Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Zapewnia ona, iż samochód zachowuje korzystną przyczepność na drodze podczas jazdy z sporymi szybkościami i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu mocnych sił.
Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 zostały tak zaprojektowane, by mogły radzić sobie z tymi siłami. Na suchej drodze świeże żebra bieżnika gwarantują niezwykłe osiągi w trakcie hamowania oraz precyzję kierowania. To oznacza skrócenie drogi hamowania. Na mokrej drodze specyficzna budowa kanałów bieżnika udoskonalone odprowadzanie wody, powiększając odporność na aquaplaning.
szczegóły techniczne
Nowość:
- Asymetryczne żebra bieżnika.
- Żebra bieżnika zapewniają krótszą drogę hamowania. W trakcie hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone poprzez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Konsekwencją jest krótka droga hamowania.
- Asymetria zwiększa precyzję kierowania. Podczas pokonywania zakrętów albo zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Odkształcone brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, zwiększając równocześnie precyzję kierowania.
atuty:
- spora precyzja kierowania.
- Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
- genialne zabezpieczenie przed aqualaningiem.
Zasada działania systemu SSR:
W przeciwieństwie do charakterystycznych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na umocnionych, samonośnych bocznych ściankach. Zapobiegają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty między nawierzchnią drogi i felgą, a także uniemożliwiają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w przypadku utraty ciśnienia. Usztywnione ścianki boczne opon SSR zezwalają na kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną prędkością 80 km/h, przez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni oraz wagi samochodu.