Dunlop Grandtrek AT20 pozostała produkowana z trwałej mieszanki gumowej niepodatnej na ścieranie. Dodatkowym wzmocnieniem jest stalowa wewnętrzna budowa oparta na podwójnych, stalowych pasach. Solidna strefa centralna bieżnika, a także solidne barki zostały zaprojektowane w taki sposób, aby naciski rozkładały się równomiernie. Uzyskano niższe opory toczenia, które przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa. Opona jest wyjątkowo wytrzymała. Gwarantuje długą żywotność przy zachowaniu swoich cechy. Klocki bieżnika wyekwipowano w dodatkowe nacięcia, które powiększają liczba „gryzących” krawędzi, które odpowiednią przyczepność na każdej nawierzchni. By poprawić sterowanie zastosowano sztywne centralne żebro o ciągłej strukturze, które starannie przekazuje ruchy kierownicy, a także dopasowuje się do nierówności podłoża. Dzięki czemu choćby w warunkach off-road opona Dunlop Grandtrek AT20 umożliwia wysokie osiągi. Użyto na dodatek wzór oparty na pięciu karbach oraz specjalny system rowków bocznych i obwodowych. Opona szczególnie korzystnie zachowuje się w czasie deszczu. Nieregularny zarys krawędzi bloków zagwarantuje odpowiednią ochronę przed aquaplaningiem. Bieżnik ma stały kontakt z podłoże, dzięki temu, iż woda jest prędko odprowadzana na boki.
Dunlop to znany firma sportowych opon jednocześnie dla aut osobowych, jak i terenowych. W asortymencie Dunlopa przystępne są na dodatek opony dla motocykli. Firma jest częścią koncernu Goodyear. Dzięki licznym sukcesom w takich rajdach jak Le Mans czy udziale w wyścigach Formuły 1 Dunlop jest jednym z najszczególniej utytułowanych producentów.