Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 to opona letnia o wysokiej sprawności do samochodów osobowych o wysokich osiągach.
Została zaprojektowana w celu zapewnienia udoskonalonego prowadzenia i reakcji układu kierowniczego, na dodatek jest zaopatrzona w technologię ActiveBraking, która produktywność hamowania na suchej i mokrej drodze. Opona Eagle F1 Asymmetric 2 jest nieraz wybierana na fabryczny montaż (OE) poprzez producentów aut o sporej mocy, ostatnio m.in. W Mercedesie CLS.
technika ActiveBraking wydajne zatrzymanie samochodu, gdy liczą się ułamki sekund. Rozszerza ona powierzchnię kontaktu opony z podłożem podczas hamowania. W testach z udziałem opon czołowych konkurentów Eagle F1 Asymmetric 2 hamowała 3 metry krócej na mokrych oraz 2 metry krócej na suchych drogach.
nieprzeciętne prowadzeniezobacz, co naprawdę potrafi Twój sportowy samochód. Krzemionkowa mieszanka bieżnika rozszerza przyczepność, dając pewność prowadzenia na mokrych i suchych drogach. Niesprężysta osnowa polepsza precyzyjność sterowania podczas szybkiej jazdy.
Niższe zużycie paliwatechnologia FuelSaving marki Goodyear pomaga zniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. Lekka budowa sprawia, że do wprawienia opony w ruch wystarcza mniej energii, natomiast krzemionkowa mieszanka bieżnika ogranicza generowanie ciepła.
Opis producenta: Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Marka generuje swoje produkty w 49 fabrykach w 22 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 66 tysięcy osób. Dwa centra innowacji w Luksemburgu oraz w USA stale opracowują najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają standardy technice i produktywności w branży.
markę Goodyear rozpoznaje teraz niemal każdy kierowca. Co niebanalne, historia nazwy marki nie pochodzi bezpośrednio od nazwiska założyciela, czyli Franka A. Seiberling'a. Właściciel Goodyear'a chciał uczcić pamięć osoby, bez której nie powstałaby żadna opona czyli Charles'a Goodyear'a. Jego pomysłem jest także oznakowanie produktów Goodyear skrzydlatym butem rzymskiego boga handlu i kupiectwa, Merkurego.
Goodyear za każdym razem inwestował w nowe technologie i rozwój. Dzięki czemu lądownik Apollo 14 został wyposażony w MET (Modularized Equipment Transporter) z oponami Goodyear XLT, a Gary Gabelich mógł ustanowić na oponach ze skrzydlatym logiem, rekord prędkości - ponad 622 mph (około 1000 km/h). Z niewielkiej fabryki opon rowerowych której lista płac w 1898 roku wynosiła 217 dolarów, powstał koncern którego wysokość sprzedaży przekracza aktualnie 20 bilionów dolarów.