Menu
+Zamknij

Uniroyal Rainexpert 3 195/65 R15 91 H

Opony letnie

Opis

Uniroyal RainExpert 3 195/65R15 91H opona letnia osobowa

etykieta; ( C, A, 2)), 71dB )

DOT(3818)

" Komfort i bezpieczeństwo w każdym calu "

genialna ochrona przed aquaplaningiem i wysoki komfort jazdy.

  • nieprzeciętna wytrzymałość na aquaplaning.
  • Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
  • Niskie opory toczenia na każdym typu nawierzchni.

genialna odporność na aquaplaning.

Nowa opona RainExpert 3 została wyposażona w bieżnik o strukturze wzorowanej na skórze rekina. Ten specjalny wariant bieżnika minimalizuje turbulencje wody i szybciej odprowadza ją z powierzchni opony. Oznacza to najwyższy poziom ochrony przed aquaplaningiem.


Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.

użycie licznych krawędzi tnących bieżnika gwarantuje rewelacyjna przyczepność.
w efekcie skraca się droga hamowania jednocześnie na mokrej, jak i suchej nawierzchni.


Niskie opory toczenia na każdym rodzaju nawierzchni.

Bieżnik opony RainExpert 3 zagwarantuje trafne parametry w kontakcie z nawierzchnią, ograniczając straty energii powodowane tarciem.
rezultatem są niższe opory toczenia na każdej nawierzchni i wydłużone przebiegi.

Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody

Opracowaliśmy „asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody", który łączy w sobie zalety koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby, lecz nie ma ich wad!

Bionika: najnowsze technologie uczą się od natury

W celu zmniejszenia oporów przepływu wody, a tym samym poprawy wydajności opony RainExpert 3, przyjrzeliśmy się bliżej strukturze powierzchni skóry rekina.

Funkcjonalność:

wykorzystanie:

W oponie RainExpert 3 struktura skóry rekina została zastosowana w kanałach obwodowych bieżnika.



Korzyści:

W oponie RainExpert 3 wykorzystaliśmy efekt skóry rekina w celu szybszego usuwania wody z kanałów bieżnika dzięki obniżeniu jej turbulencji.

RainExpert 3 zamontowana poprawnie na samochodzie:

Opona RainExpert 3 zaopatrzona jest w zoptymalizowany pod katem odprowadzania wody asymetryczny wzór bieżnika, który różni się od wzoru kierunkowego.
podczas konstrukcji opony należy zwrócić uwagę na oznaczenia na ścianie bocznej opony:


Aquaplaning -puste przestrzenie

Powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią to jedyny komponent łączący samochód z drogą. Wielkość powierzchni styku różni się kształtem w zależności od wielkości opony. Przy oponach do samochodów kompaktowych – ślad pozostawiany przez oponę – wygląda mniej więcej tak i jest w rozmiarze dłoni.

Najważniejszym czynnikiem w ochronie przed aquaplaningiem są wolne przestrzenie w styku z nawierzchnią, które pozwalają odprowadzać wodę. Liczba pustych przestrzeni uzależniona jest tylko od wymiaru rowków bieżnika.

Zasada funkcjonowania wolnych przestrzeni:

Im większa ilość wolnych przestrzeni, tym więcej wody może zostać odprowadzone, a ochrona przed aquaplaningiem jest efektywniejsza.

Poza wolnymi przestrzeniami, struktura bieżnika ma zasadniczy wpływ na efektywność ochrony przed aquaplaningiem. Podstawowa zasada funkcjonalności: im krótsza jest droga którą musi przebyć woda w celu jej usunięcia, tym sprawniejsza jest ochrona przed aquaplaningiem.

Dłuższe i bardziej strome rowki są produktywniejsze:

Długie i strome rowki bieżnika umieszczone na zewnętrznym barku opony RainExpert 3 gwarantują odprowadzanie wody do barku jak jeszcze do wielkiego hydrodynamicznego, asymetrycznego rowka znajdującego się w środkowej części opony.

jednocześnie kierunek rotacji opony RainExpert 3 nie wpływa na efektywność aquaplaningu.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.