świetna ochrona przed aquaplaningiem i wysoki komfort jazdy.
- idealna odporność na aquaplaning.
- Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
- Niskie opory toczenia na każdym typu nawierzchni.
wyśmienita oporność na aquaplaning.
Nowa opona Uniroyal RainSport 3 pozostała wyposażona w bieżnik o strukturze wzorowanej na skórze rekina. Ten specjalny wariant bieżnika minimalizuje turbulencje wody i szybciej odprowadza ją z powierzchni opony. Oznacza to najwyższy poziom ochrony przed aquaplaningiem.
Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
wykorzystanie licznych krawędzi tnących bieżnika zagwarantuje świetna przyczepność.
w konsekwencji skraca się droga hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Niskie opory toczenia na każdym rodzaju nawierzchni.
Bieżnik opony Uniroyal RainSport 3 gwarantuje słuszne cechy w kontakcie z nawierzchnią, ograniczając straty energii powodowane tarciem.
skutkiem są niższe opory toczenia na każdej nawierzchni i wydłużone przebiegi.
Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody.
Opracowaliśmy „asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody", który łączy w sobie atuty koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby, lecz nie posiada ich wad!
Bionika: najnowsze technologie uczą się od natury.
W celu zmniejszenia oporów przepływu wody, a tym samym poprawy skuteczności opony RainSport 3, przyjrzeliśmy się bliżej strukturze powierzchni skóry rekina.
Funkcjonalność:
Przepływ wody po gładziutkiej powierzchni powoduje turbulencję. Turbulencja wody za każdym razem powiększa opory przepływu.
Dzięki zastosowaniu struktury skóry rekina uzyskano przepływ wody prawie bez turbulencji.
wykorzystanie:
W oponie RainSport 3 struktura skóry rekina została wykorzystana w kanałach obwodowych bieżnika:
Korzyści:
W oponie RainSport 3 wykorzystaliśmy efekt skóry rekina w celu szybszego usuwania wody z kanałów bieżnika dzięki obniżeniu jej turbulencji.
RainSport 3 zamontowana poprawnie na samochodzie:
Opona RainSport 3 zaopatrzona jest w zoptymalizowany pod katem odprowadzania wody asymetryczny wzór bieżnika, który różni się od wzoru kierunkowego.
podczas montażu opony należy zwrócić uwagę na oznaczenia na ścianie bocznej opony:
Aquaplaning -puste przestrzenie
Powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią to jedyny komponent łączący samochód z drogą. Wielkość powierzchni styku różni się kształtem w zależności od wielkości opony. Przy oponach do samochodów kompaktowych – ślad pozostawiany poprzez oponę – wygląda mniej więcej tak i jest w wymiarze rąk.
Najważniejszym czynnikiem w ochronie przed aquaplaningiem są wolne przestrzenie w styku z nawierzchnią, które pozwalają odprowadzać wodę. Liczba pustych przestrzeni uzależniona jest wyłącznie od rozmiaru rowków bieżnika.
Zasada funkcjonowania wolnych przestrzeni:
Im większa liczba wolnych przestrzeni, tym więcej wody może zostać odprowadzone, a ochrona przed aquaplaningiem jest wydajniejsza.
Poza wolnymi przestrzeniami, struktura bieżnika ma znaczący wpływ na efektywność ochrony przed aquaplaningiem. Podstawowa zasada funkcjonalności: im krótsza jest droga którą musi przebyć woda w celu jej usunięcia, tym wydajniejsza jest ochrona przed aquaplaningiem.
Dłuższe i bardziej strome rowki są wydajniejsze:
Długie i strome rowki bieżnika umieszczone na zewnętrznym barku opony RainExpert 3 gwarantują odprowadzanie wody do barku jak ponadto do obfitego hydrodynamicznego, asymetrycznego rowka znajdującego się w środkowej części opony.
równocześnie kierunek rotacji opony RainSport 3 nie wpływa na sprawność aquaplaningu.