- Charakterystyka: Asymetryczny wzór bieżnika z najnowocześniejszą mieszanką krzemionkową charakteryzujący się połączeniem sztywnych bloków bieżnika, dwóch obiegających żeber na zewnątrz, a także masywnych bloków bieżnika z licznymi ząbkami i lamelami (specjalny system lameli) wewnątrz.
- Efekt: adekwatna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
- Korzyści: nieprzeciętne prowadzenie oraz hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni.
- Charakterystyka: Połączenie 4 szerokich obiegających rowków, łukowatych żłobień po wewnętrznej stronie oraz szerokich, prostych oraz otwartych na zewnątrz żłobień w obszarze barków opony.
- Efekt: prędkie i sprawne odprowadzanie wody spod kół.
- Korzyści: Poprawione bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni, redukcja ryzyka aquaplaningu
- Charakterystyka: Płaski kontur opony i kolista powierzchnia styczna
- Efekt: Równomierne zużycie
- Korzyści: Wysoka żywotność.
Opona klasy High Performance produkowana w Europie. Zewnętrzne barki opony składają się z zamkniętych bloków bieżnika połączonych ze niesprężystym pasem. Rozszerzona sztywność wpływa na niezwykle dobrą stabilność podczas jazdy na suchej nawierzchni zarówno na wprost jak i w zakrętach, co z kolei przekłada się na pewne prowadzenie. Wewnętrzne barki opony składają się w części z bloków otwartych (Tie-Bars) i struktury podwójnych bloków barkowych znajdujących się w opasaniu. Viking ProTech II perfekcyjny system odprowadzania wody. Chodzi tutaj o układ rowków poprzecznych w opasaniu opony, a także o prekursorski pomysł rozmieszczenia lameli w taki sposób, żeby zapewnić skuteczne wypieranie wody z powierzchni stycznej, znajdującej się pośrodku w kierunku żłobień obiegających oponę. Dodatkowo stała szerokość i stały kąt nachylenia żłobień w barku opony w połączeniu z lekkim podwyższeniem pomiędzy wewnętrzną i zewnętrzną częścią barku prowadzi do redukcji poziomu hałasu, ulepszając tym samym komfort jazdy.