zalety: znakomita trakcja na śniegu Wyjątkowo długie przebiegi dokładne sterowanie w zakrętach Bridgestone Blizzak LM-25 to opony zimowe wyprodukowane na potrzeby północnej, kontynentalnej części Europy mają na celu umocnienie pozycji Bridgestone na niezwykle wymagającym rynku europejskim.
LM25 i LM25V to opony zaprojektowane dla pojazdów wysokich osiągów, limuzyn oraz samochodów klasy GT. Te dwa świeże lamelowane modele opon zawdzięczają wspaniale stabilne osiągi najnowszym osiągnięciom Bridgestone w zakresie technologii symulacji komputerowej.
Zbalansowanie parametrów dotyczących adekwatnej przyczepności, a także bezpiecznego prowadzenia na lodzie, śniegu i błocie pośniegowym przy jednoczesnym zachowaniu idealnych parametry jezdnych na mokrej, a także suchej nawierzchni jest szczególnie nieprzystępnym zadaniem.
Kompromis został jednak osiągnięty dzięki zastosowaniu innowacyjnych dynamicznych programów symulacji zachowania opony na ośnieżonej i mokrej nawierzchni. Efektem badań jest nowy wzór bieżnika ze zmniejszoną o 9% powierzchnią niezabudowaną, gwarantującą lepszą przyczepność na lodzie.
Soczewkowy kształt klocków bieżnika w jego centralnej części redukuje turbulencje wodne, zniżając w ten sposób ryzyko aquaplaningu. Natomiast blokowy układ klocków w części bocznej bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu.
Trójwymiarowe nacięcia krawędzi bieżnika, zaprojektowane przy wykorzystaniu najnowszej technologii symulacji nacisku powiększają twardość klocków o 10% pomimo ich obszernego zagęszczenia, co z kolei wpływa na zwiększenie przyczepności opony.
Taka budowa gwarantuje większą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią w centralnej części bieżnika, udoskonalając w ten sposób przyczepność i hamowanie na śniegu i lodzie. Równocześnie równomierny rozkład sztywności klocków na całej szerokości bieżnika rozszerza odporność opony na nieregularne zużycie.
Mieszanka bieżnika nowych opon mieści niezaprzeczalnie więcej krzemionki aniżeli mieszanka LM18 i LM22. Ta sama formuła znajduje zastosowanie w LM25V, wpływając na zbalansowanie osiągów na mokrej oraz suchej nawierzchni, a także ulepszenie żywotności opony.
Najpopularniejsze rozmiary nowych opon Blizzak zostały wprowadzone na polski rynek w lipcu 2004. Asortyment dostępnych rozmiarów będzie sukcesywnie powiększany w kolejnych latach.