- rewelacyjna trakcja na śniegu
- bardzo długie przebiegi
- precyzyjne sterowanie w zakrętach
Bridgestone Blizzak LM-25 to opony zimowe stworzone na potrzeby północnej, kontynentalnej części Europy mają na celu umocnienie pozycji Bridgestone na nad wyraz wymagającym rynku europejskim.
LM25 i LM25V to opony zaprojektowane dla pojazdów wysokich osiągów, limuzyn, a także samochodów klasy GT. Te dwa świeże lamelowane modele opon zawdzięczają rewelacyjnie stabilne osiągi najnowszym osiągnięciom Bridgestone w zakresie technologii symulacji komputerowej.
Zbalansowanie parametrów dotyczących adekwatnej przyczepności i bezpiecznego prowadzenia na lodzie, śniegu, a także błocie pośniegowym przy jednoczesnym zachowaniu znakomitych właściwości jezdnych na mokrej oraz suchej nawierzchni jest wyjątkowo trudnym zadaniem. Kompromis został jednak osiągnięty dzięki zaimplementowaniu progresywnych intensywnych programów symulacji zachowania opony na ośnieżonej i mokrej nawierzchni.
wynikiem badań jest nowy wzór bieżnika ze zmniejszoną o 9% powierzchnią niezabudowaną, gwarantującą udoskonaloną przyczepność na lodzie. Soczewkowy zarys klocków bieżnika w jego centralnej części redukuje turbulencje wodne, ograniczając w ten sposób ryzyko aquaplaningu.
Natomiast blokowy układ klocków w części bocznej bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu. Trójwymiarowe nacięcia krawędzi bieżnika, zaprojektowane przy wykorzystaniu najnowszej technice symulacji nacisku rozszerzają twardość klocków o 10% pomimo ich sporego zagęszczenia, co z kolei wpływa na rozszerzenie przyczepności opony.
Taka kompozycja zagwarantuje większą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią w centralnej części bieżnika, ulepszając w ten sposób przyczepność, a także hamowanie na śniegu i lodzie.
jednocześnie równomierny rozkład sztywności klocków na całej szerokości bieżnika zwiększa oporność opony na nieregularne zużycie. Mieszanka bieżnika nowych opon posiada bezdyskusyjnie więcej krzemionki niż mieszanka LM18 i LM22.
Ta sama formuła znajduje zastosowanie w LM25V, wpływając na zbalansowanie osiągów na mokrej oraz suchej nawierzchni i ulepszenie żywotności opony. Najpopularniejsze rozmiary nowych opon Blizzak zostały wprowadzone na polski rynek w lipcu 2004.
Asortyment dostępnych wymiarów będzie sukcesywnie powiększany w kolejnych latach.