Menu
+Zamknij

Opony zimowe Dunlop SP Winter Sport 4D 205/55R16 91H

Opony zimowe

Opis

Dunlop SP WINTER SPORT 4D zalety:
  • budowa oszczędzająca paliwo
  • genialne zachowanie na zimowych drogach
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej nawierzchni

nadzwyczajne prowadzenie i przyczepność na zimowych drogach dla samochodów sportowych

  • świetne zachowanie na zimowych drogach.
  • Lepsza trakcja na śniegu i lodzie.
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie.
  • budowa oszczędzająca paliwo.

świetne zachowanie na zimowych drogach
SP Winter Sport 4D to opona do samochodów sportowych zapewniająca znakomite prowadzenie i hamowanie w zimowych warunkach. Połączenie specjalnej konstrukcji bieżnika z materiałami o wysokim współczynniku przyczepności pozwala zachować kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych, oblodzonych, mokrych i suchych nawierzchniach.

Lepsza trakcja na śniegu i lodzie
nieszablonowa budowa bieżnika, a także znaczna ilość chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, poprawia zachowanie opony na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Głębokie wycięcia w klockach środkowej części bieżnika powiększają przyczepność w trakcie przyspieszania, hamowania i wjeżdżania pod górę.

Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie
W oponie SP Winter Sport 4D wykorzystano kierunkowe rowki, które prędkie odprowadzanie wody i uniemożliwiają zjawisku aquaplaningu przy opadach deszczu czy topniejącym śniegu. Mieszanka o wyjątkowo wysokiej przyczepności gwarantuje krótką drogę hamowania na każdej mokrej drodze.

kompozycja oszczędzająca paliwo
Dzięki lekkiej konstrukcji oraz wykorzystanym materiałom opona SP Winter Sport 4D potrzebuje mniej energii do wprawienia w ruch, co bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2 podczas jazdy.

Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, rozszerzając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to polepsza kontrolę nad pojazdem i zagwarantuje nad wyraz dużo danych o drodze.. Ulepszone czucie drogi, pokaźniejsza stabilność i precyzja jazdy.

Kierunkowy wzór bieżnika. Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest ekspresowo odprowadzana spod powierzchni opony, zniżając ryzyko aquaplaningu.atuty Niższe ryzyko aquaplaningu.

RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST)technika RunOnFlat opracowana przez Dunlop pozwala na kontynuowanie jazdy po przebiciu albo rozcięciu na odległość do 80 km. Dzięki zastosowaniu umocnionych ścian bocznych, opony zachowują mobilność mimo całkowitej utraty ciśnienia.Zastrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa Opony Dunlop RunOnFlat należy zakładać jedynie w samochodach przeznaczonych do jazdy na oponach tego typu i wyekwipowanych w wydajny przyrząd ostrzegający o spadku ciśnienia w oponie, np. Dunlop WARNAIR. Nie wolno przekraczać maksymalnej odległości 80 km ani maksymalnej prędkości 80 km/h. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, czy firma nie zaleca innego nowoczesnania.

Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zagwarantuje szczególnie dobrą przyczepność bardzo na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.zalety rewelacyjne hamowanie i przyspieszanie, szeroka przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia.

Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy obszernych prędkościach.atuty nieprzeciętna stabilność podczas szybkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.

Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Generuje on ochronną strefę buforową.atuty broni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.

System lameli 4D. W systemie lameli 4D bieżnik jest podzielony na sporo klocków, co rozszerza siłę tarcia i stabilność na zakrętach. System lameli zagwarantuje znakomitą przyczepność poprzeczną na śniegu.mocne strony rewelacyjne prowadzenie na zakrętach, nawet na śniegu.

Rowki bieżnika w kształcie litery V. Rowki bieżnika w zarysie litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Wynikiem jest poprawa cechy trakcyjnych i przyczepności.. Ulepszone prowadzenie na śniegu.

Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika i o 4-8% pokaźniejszy (zależnie od rozmiaru i rodzaju) obszar styku opony z nawierzchnią. Większa powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej informacji z nawierzchni, a także gwarantuje większą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej starannie.zalety Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, genialna stabilność i precyzja w trakcie pokonywania zakrętów, najkorzystniejsza przyczepność na suchej nawierzchni.

System przeróżnych lamelek. Pogoda zimą może być nad wyraz różna. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie oczekiwania. Różne typy lameli użytkowane w oponach Dunlop, przypasowane do przeróżnych rodzajów zimowej nawierzchni, pozwalają produktywnie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.atuty jednorodne zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych.

Mieszanka z ergonomicznymi polimerami. Polimery funkcjonalne wykorzystane w mieszance bieżnika poprawiają właściwości opony w niskich temperaturach, rozszerzając przyczepność do nawierzchni w zimowych warunkach.atuty rewelacyjna przyczepność w niskich temperaturach.

Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnych promieni, co zagwarantuje większą precyzję prowadzenia. Taka kompozycja sprawia nad wyraz równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co umożliwia precyzyjniejsze i nowoczesne reagowanie.mocne strony istotnie ulepszona kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, ulepszone wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach oraz pokaźniejsza kontrola przy pokonywaniu zakrętów.

technologia Foam-In-Tire (FIT) Powstawanie hałasu wewnątrz pojazdu wynika z następujących, głównych przyczyn:

Hałas powstający poprzez wiatr (wywołany poprzez strumienie powietrza przy osiąganiu wysokich szybkości)

Odgłos silnika

Hałas toczenia opony:

Odgłosy bieżnika/uderzeń klocków bieżnika.

Zwany też jako „Airpumping" lub „groove resonance". Efekt polega na pęcznieniu rowków opony w trakcie nabierania wody do bieżnika i na ich poluzowaniu, przy odprowadzaniu wody.

Wahania w strukturze opony / karkasu.

Foamin Tire (FIT)

Hałas toczenia opony

Dlaczego stosuje się w oponie technologię Foam?"

Hałas toczenia opony jest przenoszony najczęściej poprzez:

Fale dźwiękowe przenoszone poprzez powietrze

Wibracje mechaniczne przenoszone poprzez zawieszenie pojazdu

Jednym z największych źródeł powstawania dźwięku jest tzw. wnęka rezonansowa, który w formie wibracji mechanicznych jest przenoszony przez zawieszenie pojazdu.

technika Foam Tire

Jak działa technologia Foam?"

technika

Po nagrzaniu się opony od we wnętrzu, na jej powierzchni nakłada się tworzywo piankowe. Pozwala na to istotną redukcję poziomu hałasu toczenia opony.

Sposób działania

Eliminacja szczytów rezonansowych

Efekt:

Redukcja poziomu hałasu w środku pojazdu o kilka dB. Wrażenie zmniejszenia emisji hałasu toczenia opony o połowę.

atuty:

atrakcyjna cenowo

zrównoważone działanie poprzez cały czas stosowania opony

Pozwala łatwo uniknąć krzywdzącego wpływu na: przebieg, opór toczenia, solidność przy uzyskiwaniu wysokich prędkości.

W tym momencie technologia jest dostępna w oponach letnich i zimowych. W późniejszym czasie będzie przystępna dodatkowo w oponach całorocznych i Runflat.

w sytuacji uszkodzenia, da się ją naprawić

Wpływ opony na odczuwanie hałasu

Hałas toczenia przenoszony jest za pośrednictwem dwóch mechanizmów:

przy pomocy fal przenoszonych poprzez powietrze („fale dźwiękowe"): (Faliste) cząsteczki powietrza są zmuszane do drgań.

za pomocą fal powstałych w danej konstrukcji („wibracje mechaniczne"): Wibracje są przenoszone przez konstrukcję pojazdu.

Ze względu na drgania opony, największy udział w powstawaniu hałasu we wnętrzu pojazdu mają wibracje.

Są one przenoszone poprzez konstrukcję pojazdu do jego wnętrza („wibracje mechaniczne")

zastosowane tutaj metody są prostsze i bardziej skuteczne w zaimplementowaniu ich bezpośrednio w oponie, niż w innych elementach pojazdu, jak np. W podwoziu albo karoserii.

Rozwiązanie

W jaki sposób obniżyć wibracje opony?

Skutecznym rozwiązaniem może być montaż pasa piankowego po wewnętrznej stronie opony, który pomaga widocznie zredukować hałas toczenia opony.

Redukcja wibracji w najwyższych punktach choćby o 11 dB(A)

umożliwia to zmniejszenie hałasu wewnątrz pojazdu choćby o 3-4 dB(A)

To oznacza,we wnętrzu pojazdu hałas będzie o połowę niższy, jak przy jeździe na normalnej oponie.

Opinie - 1 opinia

+ Dodaj opinię
Marcin - Wystawiona 11 lat temu
Według testów powinny być dobre. Zobaczmy może jeszcze śnieg spadnie to się przekonamy.

PODOBNE PRODUKTY

Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 3D 265/45 R18 101 V N0 osobowy
od 408 84

1 oferta

Dunlop SP Winter Sport 3D 265/45 R18 101 V N0 osobowy

  • Producent Dunlop 
  • EAN 4038526111692, 4053949495358 
  • Szerokość przekroju 265 
  • Wysokość profilu 45 
  • Średnica osadzenia R18 
  • Indeks nośności 101 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 71 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 4D 275/30R21 98 W XL MFS
od 1 892 02

3 oferty

Dunlop SP Winter Sport 4D 275/30R21 98 W XL MFS

  • Producent Dunlop 
  • EAN 5452000543295, 5452000428042, 4038526428035 
  • Szerokość przekroju 275 
  • Wysokość profilu 30 
  • Średnica osadzenia R21 
  • Indeks nośności 98 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 72 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 3D 225/55 R17 97 H AO osobowy
od 658 30

1 oferta

Dunlop SP Winter Sport 3D 225/55 R17 97 H AO osobowy

  • Producent Dunlop 
  • EAN 3188649819461, 4038526276322, 4038526302601, 4038526320452, 4038526252784, 3528702336960, 3528703541240 
  • Szerokość przekroju 225 
  • Wysokość profilu 55 
  • Średnica osadzenia R17 
  • Indeks nośności 97 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 68 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop Winter Sport 5 ( 245/45 R20 103V XL, SUV )
od 1 005 80

1 oferta

Dunlop Winter Sport 5 ( 245/45 R20 103V XL, SUV )

  • Producent Dunlop 
  • EAN 4038526389114 
  • Szerokość przekroju 245 
  • Wysokość profilu 45 
  • Średnica osadzenia R20 
  • Indeks nośności 103 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu SUV 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop Econodrive Winter ( 205/65 R15C 102/100T 6PR )
od 494 98

1 oferta

Dunlop Econodrive Winter ( 205/65 R15C 102/100T 6PR )

  • Producent Dunlop 
  • EAN 4038526435507 
  • Szerokość przekroju 205 
  • Wysokość profilu 65 
  • Średnica osadzenia R15 
  • Indeks nośności 102 
  • Indeks prędkości
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 5 SUV 205/60 R17 93 H - SZYBKA DOSTAWA
od 660 40

1 oferta

Dunlop SP Winter Sport 5 SUV 205/60 R17 93 H - SZYBKA DOSTAWA

  • Producent Dunlop 
  • EAN 4038526073501 
  • Szerokość przekroju 205 
  • Wysokość profilu 60 
  • Średnica osadzenia R17 
  • Indeks nośności 93 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu SUV 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.