- kompozycja oszczędzająca paliwo
- nieprzeciętne zachowanie na zimowych drogach
- Kontrola i przyczepność przy mokrej nawierzchni
wspaniałe prowadzenie i przyczepność na zimowych drogach dla samochodów sportowych
- nieprzeciętne zachowanie na zimowych drogach.
- Lepsza trakcja na śniegu i lodzie.
- Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie.
- kompozycja oszczędzająca paliwo.
idealne zachowanie na zimowych drogach
SP Winter Sport 4D to opona do samochodów sportowych zapewniająca nadzwyczajne prowadzenie i hamowanie w zimowych warunkach. Połączenie specjalnej konstrukcji bieżnika z materiałami o wysokim współczynniku przyczepności pozwala zachować kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych, oblodzonych, mokrych i suchych nawierzchniach.
Lepsza trakcja na śniegu i lodzie
unikatowa budowa bieżnika, a także znaczna ilość chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, poprawia zachowanie opony na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Głębokie wycięcia w klockach środkowej części bieżnika zwiększają przyczepność podczas przyspieszania, hamowania i wjeżdżania pod górę.
Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie
W oponie SP Winter Sport 4D wykorzystano kierunkowe rowki, które szybkie odprowadzanie wody i uniemożliwiają zjawisku aquaplaningu przy opadach deszczu czy topniejącym śniegu. Mieszanka o wyjątkowo wysokiej przyczepności zagwarantuje krótką drogę hamowania na każdej mokrej drodze.
budowa oszczędzająca paliwo
Dzięki lekkiej konstrukcji oraz użytym materiałom opona SP Winter Sport 4D potrzebuje mniej energii do wprawienia w ruch, co bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2 podczas jazdy.
Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, powiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to poprawia kontrolę nad pojazdem i zagwarantuje wyjątkowo dużo informacji o drodze.. Ulepszone czucie drogi, obszerniejsza stabilność i precyzja jazdy.
Kierunkowy wzór bieżnika. Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest ekspresowo odprowadzana spod powierzchni opony, obniżając ryzyko aquaplaningu.zalety Niższe ryzyko aquaplaningu.
RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST)technika RunOnFlat opracowana przez Dunlop umożliwia kontynuowanie jazdy po przebiciu lub rozcięciu na odległość do 80 km. Dzięki zaimplementowaniu wzmocnionych ścian bocznych, opony zachowują mobilność mimo całkowitej utraty ciśnienia.Zastrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa Opony Dunlop RunOnFlat należy zakładać tylko w samochodach przeznaczonych do jazdy na oponach tego rodzaju i wyposażonych w produktywny przyrząd ostrzegający o spadku ciśnienia w oponie, np. Dunlop WARNAIR. Nie wolno przekraczać maksymalnej odległości 80 km ani maksymalnej prędkości 80 km/h. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, czy firma nie zaleca innego innowacyjnania.
Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zagwarantuje nad wyraz prawidłową przyczepność wyjątkowo na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.zalety nadzwyczajne hamowanie i przyspieszanie, szeroka przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia.
Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technika hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy obszernych prędkościach.atuty perfekcyjna stabilność w trakcie szybkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.
Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Tworzy on ochronną strefę buforową.zalety broni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.
System lameli 4D. W systemie lameli 4D bieżnik jest podzielony na dużo klocków, co powiększa siłę tarcia i stabilność na zakrętach. System lameli gwarantuje perfekcyjną przyczepność poprzeczną na śniegu.mocne strony znakomite prowadzenie na zakrętach, nawet na śniegu.
Rowki bieżnika w kształcie litery V. Rowki bieżnika w zarysie litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Rezultatem jest poprawa cechy trakcyjnych i przyczepności.. Ulepszone prowadzenie na śniegu.
Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika i o 4-8% pokaźniejszy (zależnie od wymiaru i rodzaju) obszar styku opony z nawierzchnią. Obszerniejsza powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej informacji z nawierzchni i zapewnia pokaźniejszą stabilność, dzięki temu opony reagują szybciej i bardziej dokładnie.zalety Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, znakomita stabilność i precyzja w trakcie pokonywania zakrętów, najlepsza przyczepność na suchej nawierzchni.
System zróżnicowanych lamelek. Pogoda zimą może być bardzo najróżniejsza. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie wymogi. Różne warianty lameli stosowane w oponach Dunlop, dostosowane do najróżniejszych rodzajów zimowej nawierzchni, pozwalają sprawnie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.zalety jednorodne zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych.
Mieszanka z funkcjonalnymi polimerami. Polimery ergonomiczne zastosowane w mieszance bieżnika polepszają właściwości opony w niskich temperaturach, rozszerzając przyczepność do nawierzchni w zimowych warunkach.mocne strony rewelacyjna przyczepność w niskich temperaturach.
Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnorodnych promieni, co zapewnia obszerniejszą precyzję prowadzenia. Taka budowa sprawia niezwykle równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co zezwala na skrupulatniejsze i progresywne reagowanie.mocne strony istotnie lepsza kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, udoskonalone wyczucie drogi w trakcie jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach i większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów.
technika Foam-In-Tire (FIT) Powstawanie hałasu wewnątrz pojazdu wynika z następujących, głównych przyczyn:Hałas powstający przez wiatr (wywołany poprzez strumienie powietrza przy osiąganiu wysokich szybkości)
Odgłos silnika
Hałas toczenia opony:
Odgłosy bieżnika/uderzeń klocków bieżnika.
Zwany także jako „Airpumping" lub „groove resonance". Efekt polega na pęcznieniu rowków opony podczas nabierania wody do bieżnika, a także na ich poluzowaniu, przy odprowadzaniu wody.
Wahania w strukturze opony / karkasu.
Foamin Tire (FIT)
Hałas toczenia opony
„Dlaczego stosuje się w oponie technikę Foam?"
Hałas toczenia opony jest przenoszony na ogół poprzez:
Fale dźwiękowe przenoszone przez powietrze
Wibracje mechaniczne przenoszone przez zawieszenie pojazdu
Jednym z największych źródeł powstawania dźwięku jest tzw. wnęka rezonansowa, który w formie wibracji mechanicznych jest przenoszony poprzez zawieszenie pojazdu.
technika Foam Tire
„Jak działa technika Foam?"
technologia
Po nagrzaniu się opony od w środku, na jej powierzchni nakłada się tworzywo piankowe. Pozwala na to wyraźną redukcję poziomu hałasu toczenia opony.
Sposób działania
Eliminacja szczytów rezonansowych
Efekt:
Redukcja poziomu hałasu wewnątrz pojazdu o kilka dB. Wrażenie zmniejszenia emisji hałasu toczenia opony o połowę.
atuty:
atrakcyjna cenowo
jednostajne działanie poprzez cały czas wykorzystywania opony
Pozwala z łatwością uniknąć destrukcyjnego wpływu na: przebieg, opór toczenia, odporność przy uzyskiwaniu wysokich szybkości.
W tym momencie technologia jest przystępna w oponach letnich i zimowych. W późniejszym czasie będzie przystępna również w oponach całorocznych i Runflat.
w przypadku uszkodzenia, da się ją naprawić
Wpływ opony na odczuwanie hałasu
Hałas toczenia przenoszony jest za pośrednictwem dwóch mechanizmów:
za pomocą fal przenoszonych poprzez powietrze („fale dźwiękowe"): (Faliste) cząsteczki powietrza są zmuszane do drgań.
przy pomocy fal powstałych w danej konstrukcji („wibracje mechaniczne"): Wibracje są przenoszone przez konstrukcję pojazdu.
Ze względu na drgania opony, największy udział w powstawaniu hałasu we wnętrzu pojazdu mają wibracje.
Są one przenoszone przez konstrukcję pojazdu do jego wnętrza („wibracje mechaniczne")
zastosowane tutaj metody są prostsze i bardziej skuteczne w zastosowaniu ich bezpośrednio w oponie, aniżeli w innych elementach pojazdu, jak np. W podwoziu albo karoserii.
Rozwiązanie
W jaki sposób ograniczyć wibracje opony?
Skutecznym rozwiązaniem może być montaż pasa piankowego po wewnętrznej stronie opony, który pomaga pokaźnie zredukować hałas toczenia opony.
Redukcja wibracji w najwyższych punktach nawet o 11 dB(A)
pozwala na to zmniejszenie hałasu we wnętrzu pojazdu nawet o 3-4 dB(A)
To oznacza,wewnątrz pojazdu hałas będzie o połowę niższy, jak przy jeździe na normalnej oponie.