Menu
+Zamknij

Dunlop SP Winter Sport 4D 225/45 R17 91 H

Opony zimowe

Opis

Dunlop SP WINTER SPORT 4D zalety:
  • budowa oszczędzająca paliwo
  • doskonałe zachowanie na zimowych drogach
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej nawierzchni

wyśmienite prowadzenie i przyczepność na zimowych drogach dla samochodów sportowych

  • nieprzeciętne zachowanie na zimowych drogach.
  • Lepsza trakcja na śniegu i lodzie.
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie.
  • konstrukcja oszczędzająca paliwo.

perfekcyjne zachowanie na zimowych drogach
SP Winter Sport 4D to opona do samochodów sportowych zapewniająca nieprzeciętne prowadzenie i hamowanie w zimowych warunkach. Połączenie specjalnej konstrukcji bieżnika z materiałami o wysokim współczynniku przyczepności pozwala zachować kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych, oblodzonych, mokrych i suchych nawierzchniach.

Lepsza trakcja na śniegu i lodzie
wyjątkowa budowa bieżnika oraz duża ilość chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, ulepsza zachowanie opony na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Głębokie wycięcia w klockach środkowej części bieżnika powiększają przyczepność podczas przyspieszania, hamowania i wjeżdżania pod górę.

Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie
W oponie SP Winter Sport 4D użyto kierunkowe rowki, które prędkie odprowadzanie wody i uniemożliwiają zjawisku aquaplaningu przy opadach deszczu czy topniejącym śniegu. Mieszanka o nad wyraz wysokiej przyczepności zagwarantuje krótką drogę hamowania na każdej mokrej drodze.

kompozycja oszczędzająca paliwo
Dzięki lekkiej konstrukcji oraz użytym materiałom opona SP Winter Sport 4D potrzebuje mniej energii do wprawienia w ruch, co bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2 podczas jazdy.

Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, zwiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to ulepsza kontrolę nad pojazdem i gwarantuje bardzo dużo informacji o drodze.. Lepsze czucie drogi, większa stabilność i precyzja jazdy.

Kierunkowy wzór bieżnika. Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest błyskawicznie odprowadzana spod powierzchni opony, zniżając ryzyko aquaplaningu.zalety Niższe ryzyko aquaplaningu.

RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST)technologia RunOnFlat opracowana poprzez Dunlop zezwala na kontynuowanie jazdy po przebiciu albo rozcięciu na odległość do 80 km. Dzięki zaimplementowaniu usztywnionych ścian bocznych, opony zachowują mobilność mimo całkowitej utraty ciśnienia.Zastrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa Opony Dunlop RunOnFlat należy zakładać jedynie w samochodach asygnowanych do jazdy na oponach tego typu i zaopatrzonych w skuteczny przyrząd ostrzegający o spadku ciśnienia w oponie, np. Dunlop WARNAIR. Nie wolno przekraczać maksymalnej odległości 80 km ani maksymalnej szybkości 80 km/h. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, czy firma nie zaleca innego nowoczesnania.

Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zagwarantuje nad wyraz korzystną przyczepność niezwykle na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.atuty genialne hamowanie i przyspieszanie, duża przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia.

Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy pokaźnych szybkościach.zalety wspaniała stabilność w trakcie prędkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.

Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Stwarza on ochronną strefę buforową.zalety broni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.

System lameli 4D. W systemie lameli 4D bieżnik jest podzielony na dużo klocków, co rozszerza siłę tarcia i stabilność na zakrętach. System lameli zagwarantuje świetną przyczepność poprzeczną na śniegu.mocne strony świetne prowadzenie na zakrętach, choćby na śniegu.

Rowki bieżnika w kształcie litery V. Rowki bieżnika w zarysie litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Efektem jest poprawa cechy trakcyjnych i przyczepności.. Udoskonalone prowadzenie na śniegu.

Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika i o 4-8% obszerniejszy (zależnie od rozmiaru i rodzaju) obszar styku opony z nawierzchnią. Obszerniejsza powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej informacji z nawierzchni i gwarantuje pokaźniejszą stabilność, dzięki temu opony reagują szybciej i bardziej dokładnie.zalety Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, doskonała stabilność i precyzja w trakcie pokonywania zakrętów, najlepsza przyczepność na suchej nawierzchni.

System zróżnicowanych lamelek. Pogoda zimą może być wyjątkowo przeróżna. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie oczekiwania. Zróżnicowane warianty lameli użytkowane w oponach Dunlop, dostosowane do przeróżnych typów zimowej nawierzchni, pozwalają produktywnie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.zalety jednolite zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych.

Mieszanka z ergonomicznymi polimerami. Polimery poręczne zastosowane w mieszance bieżnika polepszają parametry opony w niskich temperaturach, powiększając przyczepność do nawierzchni w zimowych warunkach.mocne strony perfekcyjna przyczepność w niskich temperaturach.

Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnorodnych promieni, co gwarantuje większą precyzję prowadzenia. Taka budowa sprawia bardzo równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co pozwala na skrupulatniejsze i postępowe reagowanie.zalety wyraźnie lepsza kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszelkich warunkach, ulepszone wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach oraz obszerniejsza kontrola przy pokonywaniu zakrętów.

technika Foam-In-Tire (FIT) Powstawanie hałasu w środku pojazdu wynika z następujących, głównych przyczyn:

Hałas powstający przez wiatr (wywołany przez strumienie powietrza przy osiąganiu wysokich prędkości)

Odgłos silnika

Hałas toczenia opony:

Odgłosy bieżnika/uderzeń klocków bieżnika.

Zwany też jako „Airpumping" lub „groove resonance". Efekt polega na pęcznieniu rowków opony podczas nabierania wody do bieżnika i na ich poluzowaniu, przy odprowadzaniu wody.

Wahania w strukturze opony / karkasu.

Foamin Tire (FIT)

Hałas toczenia opony

Dlaczego stosuje się w oponie technikę Foam?"

Hałas toczenia opony jest przenoszony na ogół przez:

Fale dźwiękowe przenoszone poprzez powietrze

Wibracje mechaniczne przenoszone poprzez zawieszenie pojazdu

Jednym z największych źródeł powstawania dźwięku jest tzw. wnęka rezonansowa, który w formie wibracji mechanicznych jest przenoszony przez zawieszenie pojazdu.

technologia Foam Tire

Jak działa technologia Foam?"

technika

Po nagrzaniu się opony od wewnątrz, na jej powierzchni nakłada się tworzywo piankowe. Pozwala na to istotną redukcję poziomu hałasu toczenia opony.

Sposób działania

Eliminacja szczytów rezonansowych

Efekt:

Redukcja poziomu hałasu we wnętrzu pojazdu o kilka dB. Wrażenie zmniejszenia emisji hałasu toczenia opony o połowę.

mocne strony:

interesująca cenowo

zrównoważone działanie przez cały czas używania opony

Pozwala łatwo uniknąć zgubnego wpływu na: przebieg, opór toczenia, odporność przy uzyskiwaniu wysokich szybkości.

W tym momencie technika jest przystępna w oponach letnich i zimowych. W późniejszym czasie będzie przystępna również w oponach całorocznych i Runflat.

w sytuacji uszkodzenia, da się ją naprawić

Wpływ opony na odczuwanie hałasu

Hałas toczenia przenoszony jest za pośrednictwem dwóch mechanizmów:

za pomocą fal przenoszonych poprzez powietrze („fale dźwiękowe"): (Faliste) cząsteczki powietrza są zmuszane do drgań.

przy pomocy fal powstałych w danej konstrukcji („wibracje mechaniczne"): Wibracje są przenoszone poprzez konstrukcję pojazdu.

Ze względu na drgania opony, największy udział w powstawaniu hałasu w środku pojazdu posiadają wibracje.

Są one przenoszone przez konstrukcję pojazdu do jego wnętrza („wibracje mechaniczne")

wykorzystane tutaj metody są prostsze i bardziej wydajne w zaimplementowaniu ich bezpośrednio w oponie, niż w innych elementach pojazdu, jak np. W podwoziu albo karoserii.

Rozwiązanie

W jaki sposób obniżyć wibracje opony?

Skutecznym rozwiązaniem może być montaż pasa piankowego po wewnętrznej stronie opony, który pomaga znacznie zredukować hałas toczenia opony.

Redukcja wibracji w najwyższych punktach nawet o 11 dB(A)

pozwala na to zmniejszenie hałasu we wnętrzu pojazdu choćby o 3-4 dB(A)

To oznacza,w środku pojazdu hałas będzie o połowę niższy, jak przy jeździe na normalnej oponie.

Opinie - 1 opinia

+ Dodaj opinię
ablopez - Wystawiona 7 lat temu
Bardzo dobrze trzymają się drogi.

PODOBNE PRODUKTY

Opony zimowe, Dunlop Winter Sport 5 205/55 R16 91 H
od 305 99

5 ofert

Dunlop Winter Sport 5 205/55 R16 91 H

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 205 
  • Wysokość profilu 55 
  • Średnica osadzenia R16 
  • Indeks nośności 91 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 69 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 5452000470454, 5452000832290 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 3D 295/30 R19 100 W
od 684

1 oferta

Dunlop SP Winter Sport 3D 295/30 R19 100 W

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 295 
  • Wysokość profilu 30 
  • Średnica osadzenia R19 
  • Indeks nośności 100 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 72 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 4038526277329, 4053949493187 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 3D 235/40 R18 95 W
od 642

1 oferta

Dunlop SP Winter Sport 3D 235/40 R18 95 W

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 235 
  • Wysokość profilu 40 
  • Średnica osadzenia R18 
  • Indeks nośności 95 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 70 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 4038526285744 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 3D 195/50 R16 88 H
od 359

2 oferty

Dunlop SP Winter Sport 3D 195/50 R16 88 H

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 195 
  • Wysokość profilu 50 
  • Średnica osadzenia R16 
  • Indeks nośności 88 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 67 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 4038526010810, 4038526319548 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 4D 235/45 R17 94 H
od 477

2 oferty

Dunlop SP Winter Sport 4D 235/45 R17 94 H

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 235 
  • Wysokość profilu 45 
  • Średnica osadzenia R17 
  • Indeks nośności 94 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 68 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 5452000421012 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop Winter Sport 5 225/55 R16 99 V
od 580 15

2 oferty

Dunlop Winter Sport 5 225/55 R16 99 V

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 225 
  • Wysokość profilu 55 
  • Średnica osadzenia R16 
  • Indeks nośności 99 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 69 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 5452000485441, 5452000833112 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop Winter Sport 5 235/50 R18 101 V
od 612 44

3 oferty

Dunlop Winter Sport 5 235/50 R18 101 V

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 235 
  • Wysokość profilu 50 
  • Średnica osadzenia R18 
  • Indeks nośności 101 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 5452000470379, 5452000833167 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 3D 255/35 R20 97 V
od 832 86

4 oferty

Dunlop SP Winter Sport 3D 255/35 R20 97 V

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 255 
  • Wysokość profilu 35 
  • Średnica osadzenia R20 
  • Indeks nośności 97 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 73 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 3188649811601 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop Winter Sport 5 225/50 R17 98 V
od 429 99

3 oferty

Dunlop Winter Sport 5 225/50 R17 98 V

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 225 
  • Wysokość profilu 50 
  • Średnica osadzenia R17 
  • Indeks nośności 98 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 70 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 5452000485472, 5452000733702, 5452000833082 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.