Menu
+Zamknij

Dunlop SP Winter Sport 4D 225/55 R16 95 H

Opony zimowe

Opis

Dunlop SP WINTER SPORT 4D mocne strony:
  • budowa oszczędzająca paliwo
  • znakomite zachowanie na zimowych drogach
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej nawierzchni

perfekcyjne prowadzenie i przyczepność na zimowych drogach dla samochodów sportowych

  • nieprzeciętne zachowanie na zimowych drogach.
  • Lepsza trakcja na śniegu i lodzie.
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie.
  • budowa oszczędzająca paliwo.

doskonałe zachowanie na zimowych drogach
SP Winter Sport 4D to opona do samochodów sportowych gwarantująca wyśmienite prowadzenie i hamowanie w zimowych warunkach. Połączenie specjalnej konstrukcji bieżnika z materiałami o wysokim współczynniku przyczepności pozwala zachować kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych, oblodzonych, mokrych i suchych nawierzchniach.

Lepsza trakcja na śniegu i lodzie
wyjątkowa konstrukcja bieżnika, a także wielka liczba chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, udoskonala zachowanie opony na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Głębokie wycięcia w klockach środkowej części bieżnika rozszerzają przyczepność podczas przyspieszania, hamowania i wjeżdżania pod górę.

Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie
W oponie SP Winter Sport 4D użyto kierunkowe rowki, które szybkie odprowadzanie wody i uniemożliwiają zjawisku aquaplaningu przy opadach deszczu czy topniejącym śniegu. Mieszanka o niezwykle wysokiej przyczepności zagwarantuje krótką drogę hamowania na każdej mokrej drodze.

budowa oszczędzająca paliwo
Dzięki lekkiej konstrukcji i użytym materiałom opona SP Winter Sport 4D potrzebuje mniej energii do wprawienia w ruch, co bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2 w trakcie jazdy.

Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, powiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to udoskonala kontrolę nad pojazdem i zapewnia szczególnie dużo danych o drodze.. Ulepszone czucie drogi, większa stabilność i precyzja jazdy.

Kierunkowy wzór bieżnika. Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest momentalnie odprowadzana spod powierzchni opony, zniżając ryzyko aquaplaningu.atuty Niższe ryzyko aquaplaningu.

RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST)technika RunOnFlat opracowana przez Dunlop pozwala na kontynuowanie jazdy po przebiciu lub rozcięciu na odległość do 80 km. Dzięki zaimplementowaniu wzmocnionych ścian bocznych, opony zachowują mobilność mimo całkowitej utraty ciśnienia.Zastrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa Opony Dunlop RunOnFlat należy zakładać jedynie w samochodach asygnowanych do jazdy na oponach tego typu i wyekwipowanych w efektywny przyrząd ostrzegający o spadku ciśnienia w oponie, np. Dunlop WARNAIR. Nie wolno przekraczać maksymalnej odległości 80 km ani maksymalnej prędkości 80 km/h. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, czy producent nie zaleca innego innowacyjnania.

Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zagwarantuje bardzo prawidłową przyczepność wyjątkowo na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.atuty nadzwyczajne hamowanie i przyspieszanie, wielka przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia.

Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technika hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy obfitych prędkościach.zalety nadzwyczajna stabilność w trakcie prędkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.

Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Kreuje on ochronną strefę buforową.mocne strony broni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.

System lameli 4D. W systemie lameli 4D bieżnik jest podzielony na mnóstwo klocków, co powiększa siłę tarcia i stabilność na zakrętach. System lameli zapewnia doskonałą przyczepność poprzeczną na śniegu.zalety idealne prowadzenie na zakrętach, choćby na śniegu.

Rowki bieżnika w profilu litery V. Rowki bieżnika w profilu litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Wynikiem jest poprawa parametry trakcyjnych i przyczepności.. Udoskonalone prowadzenie na śniegu.

Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji posiadają bardziej płaski profil bieżnika i o 4-8% większy (zależnie od rozmiaru i rodzaju) obszar styku opony z nawierzchnią. Obszerniejsza powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej danych z nawierzchni i gwarantuje pokaźniejszą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej dokładnie.zalety Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, nadzwyczajna stabilność i precyzja w trakcie pokonywania zakrętów, najkorzystniejsza przyczepność na suchej nawierzchni.

System rozmaitych lamelek. Pogoda zimą może być wyjątkowo najróżniejsza. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie kryteria. Różnorodne typy lameli wykorzystywane w oponach Dunlop, dobrane do różnych typów zimowej nawierzchni, pozwalają produktywnie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.atuty jednolite zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych.

Mieszanka z praktycznymi polimerami. Polimery ergonomiczne zastosowane w mieszance bieżnika polepszają cechy opony w niskich temperaturach, zwiększając przyczepność do nawierzchni w zimowych warunkach.zalety perfekcyjna przyczepność w niskich temperaturach.

Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnych promieni, co zagwarantuje obszerniejszą precyzję prowadzenia. Taka budowa sprawia niezwykle równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co umożliwia dokładniejsze i innowacyjne reagowanie.atuty znacznie udoskonalona kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszelkich warunkach, lepsze wyczucie drogi w trakcie jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach, a także obszerniejsza kontrola przy pokonywaniu zakrętów.

technika Foam-In-Tire (FIT) Powstawanie hałasu wewnątrz pojazdu wynika z następujących, głównych przyczyn:

Hałas powstający przez wiatr (wywołany poprzez strumienie powietrza przy osiąganiu wysokich prędkości)

Odgłos silnika

Hałas toczenia opony:

Odgłosy bieżnika/uderzeń klocków bieżnika.

Zwany dodatkowo jako „Airpumping" albo „groove resonance". Efekt polega na pęcznieniu rowków opony podczas nabierania wody do bieżnika i na ich poluzowaniu, przy odprowadzaniu wody.

Wahania w strukturze opony / karkasu.

Foamin Tire (FIT)

Hałas toczenia opony

Dlaczego stosuje się w oponie technikę Foam?"

Hałas toczenia opony jest przenoszony głównie poprzez:

Fale dźwiękowe przenoszone poprzez powietrze

Wibracje mechaniczne przenoszone przez zawieszenie pojazdu

Jednym z największych źródeł powstawania dźwięku jest tzw. wnęka rezonansowa, który w formie wibracji mechanicznych jest przenoszony poprzez zawieszenie pojazdu.

technika Foam Tire

Jak działa technologia Foam?"

technika

Po nagrzaniu się opony od w środku, na jej powierzchni nakłada się tworzywo piankowe. Zezwala na to widoczną redukcję poziomu hałasu toczenia opony.

Sposób działania

Eliminacja szczytów rezonansowych

Efekt:

Redukcja poziomu hałasu w środku pojazdu o kilka dB. Wrażenie zmniejszenia emisji hałasu toczenia opony o połowę.

mocne strony:

ciekawa cenowo

stabilne działanie przez cały czas używania opony

Pozwala prosto uniknąć krzywdzącego wpływu na: przebieg, opór toczenia, trwałość przy uzyskiwaniu wysokich prędkości.

W tym momencie technika jest dostępna w oponach letnich i zimowych. W późniejszym czasie będzie przystępna także w oponach całorocznych i Runflat.

w przypadku uszkodzenia, da się ją naprawić

Wpływ opony na odczuwanie hałasu

Hałas toczenia przenoszony jest za pośrednictwem dwóch mechanizmów:

za pomocą fal przenoszonych poprzez powietrze („fale dźwiękowe"): (Faliste) cząsteczki powietrza są zmuszane do drgań.

przy pomocy fal powstałych w danej konstrukcji („wibracje mechaniczne"): Wibracje są przenoszone przez konstrukcję pojazdu.

Ze względu na drgania opony, największy udział w powstawaniu hałasu wewnątrz pojazdu mają wibracje.

Są one przenoszone poprzez konstrukcję pojazdu do jego wnętrza („wibracje mechaniczne")

użyte tutaj metody są prostsze i bardziej wydajne w zaimplementowaniu ich bezpośrednio w oponie, aniżeli w innych elementach pojazdu, jak np. W podwoziu lub karoserii.

Rozwiązanie

W jaki sposób zmniejszyć wibracje opony?

Skutecznym rozwiązaniem może być montaż pasa piankowego po wewnętrznej stronie opony, który pomaga znacznie zredukować hałas toczenia opony.

Redukcja wibracji w najwyższych punktach choćby o 11 dB(A)

zezwala na to zmniejszenie hałasu we wnętrzu pojazdu nawet o 3-4 dB(A)

To oznacza,wewnątrz pojazdu hałas będzie o połowę niższy, jak przy jeździe na normalnej oponie.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony zimowe, Dunlop Winter Sport 5 225/65 R17 106 H
od 727

2 oferty

Dunlop Winter Sport 5 225/65 R17 106 H

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 225 
  • Wysokość profilu 65 
  • Średnica osadzenia R17 
  • Indeks nośności 106 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu SUV 
  • EAN 5452000701060 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 3D 235/50 R19 99 H
od 7 713 99

1 oferta

Dunlop SP Winter Sport 3D 235/50 R19 99 H

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 235 
  • Wysokość profilu 50 
  • Średnica osadzenia R19 
  • Indeks nośności 99 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 68 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 4038526322173 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Response 2 195/50 R15 82 H
od 383

1 oferta

Dunlop SP Winter Response 2 195/50 R15 82 H

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 195 
  • Wysokość profilu 50 
  • Średnica osadzenia R15 
  • Indeks nośności 82 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 69 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 5452000472243, 3188649820535, 5452000835024, 5452000835031 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 3D 255/50 R19 107 H
od 913

1 oferta

Dunlop SP Winter Sport 3D 255/50 R19 107 H

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 255 
  • Wysokość profilu 50 
  • Średnica osadzenia R19 
  • Indeks nośności 107 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 69 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 3188649817597, 4038526305299, 4038526305602 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 3D 235/55 R18 100 H
od 894

1 oferta

Dunlop SP Winter Sport 3D 235/55 R18 100 H

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 235 
  • Wysokość profilu 55 
  • Średnica osadzenia R18 
  • Indeks nośności 100 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 71 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 3188649815111, 3528701105024 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 3D 235/65 R17 104 H
od 782

1 oferta

Dunlop SP Winter Sport 3D 235/65 R17 104 H

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 235 
  • Wysokość profilu 65 
  • Średnica osadzenia R17 
  • Indeks nośności 104 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 72 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 4038526321824, 4038526281937 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 3D 235/60 R18 107 H
od 759

1 oferta

Dunlop SP Winter Sport 3D 235/60 R18 107 H

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 235 
  • Wysokość profilu 60 
  • Średnica osadzenia R18 
  • Indeks nośności 107 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 71 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 5452000666123, 4038526322562, 4038526319012 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 3D 215/40 R17 87 V
od 870 23

1 oferta

Dunlop SP Winter Sport 3D 215/40 R17 87 V

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 215 
  • Wysokość profilu 40 
  • Średnica osadzenia R17 
  • Indeks nośności 87 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 67 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 3188649809714 
Porównaj
Opony zimowe, Dunlop SP Winter Sport 3D 225/55 R17 97 H
od 850 89

2 oferty

Dunlop SP Winter Sport 3D 225/55 R17 97 H

  • Producent Dunlop 
  • Szerokość przekroju 225 
  • Wysokość profilu 55 
  • Średnica osadzenia R17 
  • Indeks nośności 97 
  • Indeks prędkości
  • Typ pojazdu osobowy 
  • Efektywność paliwowa
  • Poziom emisji hałasu 68 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • EAN 3188649819461, 4038526276322, 4038526302601, 4038526320452, 4038526252784, 3528702336960, 3528703541240 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.