- budowa oszczędzająca paliwo
- doskonałe zachowanie na zimowych drogach
- Kontrola i przyczepność przy mokrej nawierzchni
nieprzeciętne prowadzenie i przyczepność na zimowych drogach dla samochodów sportowych
- perfekcyjne zachowanie na zimowych drogach.
- Lepsza trakcja na śniegu i lodzie.
- Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie.
- kompozycja oszczędzająca paliwo.
doskonałe zachowanie na zimowych drogach
SP Winter Sport 4D to opona do samochodów sportowych zapewniająca świetne prowadzenie i hamowanie w zimowych warunkach. Połączenie specjalnej konstrukcji bieżnika z materiałami o wysokim współczynniku przyczepności pozwala zachować kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych, oblodzonych, mokrych i suchych nawierzchniach.
Lepsza trakcja na śniegu i lodzie
wyjątkowa konstrukcja bieżnika oraz duża ilość chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, polepsza zachowanie opony na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Głębokie wycięcia w klockach środkowej części bieżnika rozszerzają przyczepność w trakcie przyspieszania, hamowania i wjeżdżania pod górę.
Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie
W oponie SP Winter Sport 4D użyto kierunkowe rowki, które prędkie odprowadzanie wody i uniemożliwiają zjawisku aquaplaningu przy opadach deszczu czy topniejącym śniegu. Mieszanka o bardzo wysokiej przyczepności gwarantuje krótką drogę hamowania na każdej mokrej drodze.
budowa oszczędzająca paliwo
Dzięki lekkiej konstrukcji oraz wykorzystanym materiałom opona SP Winter Sport 4D potrzebuje mniej energii do wprawienia w ruch, co bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2 w trakcie jazdy.
Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, zwiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to polepsza kontrolę nad pojazdem i zapewnia wyjątkowo dużo informacji o drodze.. Lepsze czucie drogi, pokaźniejsza stabilność i precyzja jazdy.
Kierunkowy wzór bieżnika. Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest ekspresowo odprowadzana spod powierzchni opony, zniżając ryzyko aquaplaningu.atuty Niższe ryzyko aquaplaningu.
RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST)technika RunOnFlat opracowana poprzez Dunlop pozwala na kontynuowanie jazdy po przebiciu lub rozcięciu na odległość do 80 km. Dzięki zaimplementowaniu usztywnionych ścian bocznych, opony zachowują mobilność mimo całkowitej utraty ciśnienia.Zastrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa Opony Dunlop RunOnFlat należy zakładać wyłącznie w samochodach asygnowanych do jazdy na oponach tego rodzaju i wyposażonych w skuteczny przyrząd ostrzegający o spadku ciśnienia w oponie, np. Dunlop WARNAIR. Nie wolno przekraczać maksymalnej odległości 80 km ani maksymalnej prędkości 80 km/h. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, czy producent nie zaleca innego innowacyjnania.
Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zapewnia niezwykle prawidłową przyczepność nad wyraz na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.mocne strony wyśmienite hamowanie i przyspieszanie, wielka przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia.
Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technika hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy obfitych szybkościach.atuty idealna stabilność podczas szybkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.
Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Buduje on ochronną strefę buforową.mocne strony chroni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.
System lameli 4D. W systemie lameli 4D bieżnik jest podzielony na sporo klocków, co powiększa siłę tarcia i stabilność na zakrętach. System lameli zagwarantuje znakomitą przyczepność poprzeczną na śniegu.zalety nadzwyczajne prowadzenie na zakrętach, nawet na śniegu.
Rowki bieżnika w zarysie litery V. Rowki bieżnika w profilu litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Skutkiem jest poprawa cechy trakcyjnych i przyczepności.. Udoskonalone prowadzenie na śniegu.
Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji posiadają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% większy (zależnie od rozmiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią. Obszerniejsza powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej informacji z nawierzchni oraz gwarantuje obszerniejszą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej dokładnie.mocne strony Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, perfekcyjna stabilność i precyzja podczas pokonywania zakrętów, najlepsza przyczepność na suchej nawierzchni.
System przeróżnych lamelek. Pogoda zimą może być bardzo przeróżna. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie kryteria. Rozmaite warianty lameli stosowane w oponach Dunlop, dostosowane do zróżnicowanych wariantów zimowej nawierzchni, pozwalają skutecznie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.atuty jednorodne zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych.
Mieszanka z funkcjonalnymi polimerami. Polimery poręczne wykorzystane w mieszance bieżnika ulepszają cechy opony w niskich temperaturach, rozszerzając przyczepność do nawierzchni w zimowych warunkach.zalety doskonała przyczepność w niskich temperaturach.
Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć najróżniejszych promieni, co zapewnia obszerniejszą precyzję prowadzenia. Taka budowa sprawia wyjątkowo równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co zezwala na skrupulatniejsze i postępowe reagowanie.zalety widocznie lepsza kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, udoskonalone wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach oraz pokaźniejsza kontrola przy pokonywaniu zakrętów.
technologia Foam-In-Tire (FIT) Powstawanie hałasu wewnątrz pojazdu wynika z następujących, głównych przyczyn:Hałas powstający przez wiatr (wywołany przez strumienie powietrza przy osiąganiu wysokich prędkości)
Odgłos silnika
Hałas toczenia opony:
Odgłosy bieżnika/uderzeń klocków bieżnika.
Zwany jeszcze jako „Airpumping" albo „groove resonance". Efekt polega na pęcznieniu rowków opony podczas nabierania wody do bieżnika i na ich poluzowaniu, przy odprowadzaniu wody.
Wahania w strukturze opony / karkasu.
Foamin Tire (FIT)
Hałas toczenia opony
„Dlaczego stosuje się w oponie technikę Foam?"
Hałas toczenia opony jest przenoszony zwykle poprzez:
Fale dźwiękowe przenoszone przez powietrze
Wibracje mechaniczne przenoszone poprzez zawieszenie pojazdu
Jednym z największych źródeł powstawania dźwięku jest tzw. wnęka rezonansowa, który w formie wibracji mechanicznych jest przenoszony poprzez zawieszenie pojazdu.
technika Foam Tire
„Jak działa technologia Foam?"
technika
Po nagrzaniu się opony od w środku, na jej powierzchni nakłada się tworzywo piankowe. Zezwala na to pokaźną redukcję poziomu hałasu toczenia opony.
Sposób działania
Eliminacja szczytów rezonansowych
Efekt:
Redukcja poziomu hałasu we wnętrzu pojazdu o kilka dB. Wrażenie zmniejszenia emisji hałasu toczenia opony o połowę.
atuty:
interesująca cenowo
jednostajne działanie przez cały czas używania opony
Pozwala łatwo uniknąć zgubnego wpływu na: przebieg, opór toczenia, odporność przy uzyskiwaniu wysokich prędkości.
W tym momencie technika jest dostępna w oponach letnich i zimowych. W późniejszym czasie będzie dostępna także w oponach całorocznych i Runflat.
w przypadku uszkodzenia, da się ją naprawić
Wpływ opony na odczuwanie hałasu
Hałas toczenia przenoszony jest za pośrednictwem dwóch mechanizmów:
za pomocą fal przenoszonych poprzez powietrze („fale dźwiękowe"): (Faliste) cząsteczki powietrza są zmuszane do drgań.
za pomocą fal powstałych w danej konstrukcji („wibracje mechaniczne"): Wibracje są przenoszone przez konstrukcję pojazdu.
Ze względu na drgania opony, największy udział w powstawaniu hałasu w środku pojazdu mają wibracje.
Są one przenoszone przez konstrukcję pojazdu do jego wnętrza („wibracje mechaniczne")
zastosowane tutaj metody są prostsze i bardziej efektywne w zastosowaniu ich bezpośrednio w oponie, aniżeli w innych elementach pojazdu, jak np. W podwoziu lub karoserii.
Rozwiązanie
W jaki sposób obniżyć wibracje opony?
Skutecznym rozwiązaniem może być montaż pasa piankowego po wewnętrznej stronie opony, który pomaga widocznie zredukować hałas toczenia opony.
Redukcja wibracji w najwyższych punktach choćby o 11 dB(A)
umożliwia to zmniejszenie hałasu w środku pojazdu choćby o 3-4 dB(A)
To oznacza,we wnętrzu pojazdu hałas będzie o połowę niższy, jak przy jeździe na normalnej oponie.