- konstrukcja oszczędzająca paliwo
- znakomite zachowanie na zimowych drogach
- Kontrola i przyczepność przy mokrej nawierzchni
znakomite prowadzenie i przyczepność na zimowych drogach dla samochodów sportowych
- wyśmienite zachowanie na zimowych drogach.
- Lepsza trakcja na śniegu i lodzie.
- Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie.
- kompozycja oszczędzająca paliwo.
świetne zachowanie na zimowych drogach
SP Winter Sport 4D to opona do samochodów sportowych zapewniająca genialne prowadzenie i hamowanie w zimowych warunkach. Połączenie specjalnej konstrukcji bieżnika z materiałami o wysokim współczynniku przyczepności pozwala zachować kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych, oblodzonych, mokrych i suchych nawierzchniach.
Lepsza trakcja na śniegu i lodzie
unikatowa kompozycja bieżnika, a także spora ilość chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, polepsza zachowanie opony na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Głębokie wycięcia w klockach środkowej części bieżnika powiększają przyczepność w trakcie przyspieszania, hamowania i wjeżdżania pod górę.
Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie
W oponie SP Winter Sport 4D zastosowano kierunkowe rowki, które szybkie odprowadzanie wody i uniemożliwiają zjawisku aquaplaningu przy opadach deszczu czy topniejącym śniegu. Mieszanka o bardzo wysokiej przyczepności gwarantuje krótką drogę hamowania na każdej mokrej drodze.
konstrukcja oszczędzająca paliwo
Dzięki lekkiej konstrukcji oraz zastosowanym materiałom opona SP Winter Sport 4D potrzebuje mniej energii do wprawienia w ruch, co bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2 podczas jazdy.
Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, zwiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to ulepsza kontrolę nad pojazdem i zagwarantuje niezwykle dużo danych o drodze.. Udoskonalone czucie drogi, pokaźniejsza stabilność i precyzja jazdy.
Kierunkowy wzór bieżnika. Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest szybko odprowadzana spod powierzchni opony, ograniczając ryzyko aquaplaningu.atuty Niższe ryzyko aquaplaningu.
RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST)technika RunOnFlat opracowana poprzez Dunlop pozwala na kontynuowanie jazdy po przebiciu lub rozcięciu na odległość do 80 km. Dzięki zastosowaniu umocnionych ścian bocznych, opony zachowują mobilność mimo całkowitej utraty ciśnienia.Zastrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa Opony Dunlop RunOnFlat należy zakładać wyłącznie w samochodach asygnowanych do jazdy na oponach tego rodzaju i zaopatrzonych w skuteczny przyrząd ostrzegający o spadku ciśnienia w oponie, np. Dunlop WARNAIR. Nie wolno przekraczać maksymalnej odległości 80 km ani maksymalnej prędkości 80 km/h. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, czy firma nie zaleca innego nowoczesnania.
Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zapewnia niezwykle korzystną przyczepność nad wyraz na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.zalety rewelacyjne hamowanie i przyspieszanie, duża przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia.
Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technika hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy sporych prędkościach.mocne strony świetna stabilność podczas szybkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.
Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Tworzy on ochronną strefę buforową.zalety broni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.
System lameli 4D. W systemie lameli 4D bieżnik jest podzielony na niemało klocków, co rozszerza siłę tarcia i stabilność na zakrętach. System lameli zagwarantuje genialną przyczepność poprzeczną na śniegu.zalety rewelacyjne prowadzenie na zakrętach, choćby na śniegu.
Rowki bieżnika w profilu litery V. Rowki bieżnika w zarysie litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Skutkiem jest poprawa cechy trakcyjnych i przyczepności.. Ulepszone prowadzenie na śniegu.
Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji posiadają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% większy (zależnie od rozmiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią. Pokaźniejsza powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej danych z nawierzchni oraz gwarantuje obszerniejszą stabilność, dzięki temu opony reagują szybciej i bardziej skrupulatnie.atuty Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, idealna stabilność i precyzja podczas pokonywania zakrętów, najkorzystniejsza przyczepność na suchej nawierzchni.
System różnorodnych lamelek. Pogoda zimą może być bardzo najróżniejsza. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie kryteria. Różnorodne rodzaje lameli stosowane w oponach Dunlop, dostosowane do różnorodnych typów zimowej nawierzchni, pozwalają produktywnie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.mocne strony jednolite zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych.
Mieszanka z funkcjonalnymi polimerami. Polimery poręczne wykorzystane w mieszance bieżnika ulepszają właściwości opony w niskich temperaturach, rozszerzając przyczepność do nawierzchni w zimowych warunkach.mocne strony doskonała przyczepność w niskich temperaturach.
Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnorodnych promieni, co zapewnia obszerniejszą precyzję prowadzenia. Taka budowa sprawia wyjątkowo równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co pozwala na skrupulatniejsze i postępowe reagowanie.zalety wyraźnie ulepszona kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, lepsze wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach oraz większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów.
technika Foam-In-Tire (FIT) Powstawanie hałasu we wnętrzu pojazdu wynika z następujących, głównych przyczyn:Hałas powstający poprzez wiatr (wywołany poprzez strumienie powietrza przy osiąganiu wysokich prędkości)
Odgłos silnika
Hałas toczenia opony:
Odgłosy bieżnika/uderzeń klocków bieżnika.
Zwany też jako „Airpumping" lub „groove resonance". Efekt polega na pęcznieniu rowków opony podczas nabierania wody do bieżnika i na ich poluzowaniu, przy odprowadzaniu wody.
Wahania w strukturze opony / karkasu.
Foamin Tire (FIT)
Hałas toczenia opony
„Dlaczego stosuje się w oponie technikę Foam?"
Hałas toczenia opony jest przenoszony przede wszystkim przez:
Fale dźwiękowe przenoszone poprzez powietrze
Wibracje mechaniczne przenoszone poprzez zawieszenie pojazdu
Jednym z największych źródeł powstawania dźwięku jest tzw. wnęka rezonansowa, który w formie wibracji mechanicznych jest przenoszony poprzez zawieszenie pojazdu.
technologia Foam Tire
„Jak działa technologia Foam?"
technologia
Po nagrzaniu się opony od we wnętrzu, na jej powierzchni nakłada się tworzywo piankowe. Umożliwia to istotną redukcję poziomu hałasu toczenia opony.
Sposób działania
Eliminacja szczytów rezonansowych
Efekt:
Redukcja poziomu hałasu w środku pojazdu o kilka dB. Wrażenie zmniejszenia emisji hałasu toczenia opony o połowę.
mocne strony:
interesująca cenowo
zrównoważone działanie poprzez cały czas stosowania opony
Pozwala prosto uniknąć szkodliwego wpływu na: przebieg, opór toczenia, solidność przy uzyskiwaniu wysokich szybkości.
W tym momencie technika jest przystępna w oponach letnich i zimowych. W późniejszym czasie będzie przystępna również w oponach całorocznych i Runflat.
w sytuacji uszkodzenia, da się ją naprawić
Wpływ opony na odczuwanie hałasu
Hałas toczenia przenoszony jest za pośrednictwem dwóch mechanizmów:
za pomocą fal przenoszonych poprzez powietrze („fale dźwiękowe"): (Faliste) cząsteczki powietrza są zmuszane do drgań.
przy pomocy fal powstałych w danej konstrukcji („wibracje mechaniczne"): Wibracje są przenoszone przez konstrukcję pojazdu.
Ze względu na drgania opony, największy udział w powstawaniu hałasu w środku pojazdu posiadają wibracje.
Są one przenoszone poprzez konstrukcję pojazdu do jego wnętrza („wibracje mechaniczne")
użyte tutaj metody są prostsze i bardziej efektywne w zastosowaniu ich bezpośrednio w oponie, niżeli w innych elementach pojazdu, jak np. W podwoziu albo karoserii.
Rozwiązanie
W jaki sposób obniżyć wibracje opony?
Skutecznym rozwiązaniem może być montaż pasa piankowego po wewnętrznej stronie opony, który pomaga pokaźnie zredukować hałas toczenia opony.
Redukcja wibracji w najwyższych punktach choćby o 11 dB(A)
pozwala na to zmniejszenie hałasu we wnętrzu pojazdu choćby o 3-4 dB(A)
To oznacza,w środku pojazdu hałas będzie o połowę niższy, jak przy jeździe na normalnej oponie.