- budowa oszczędzająca paliwo
- świetne zachowanie na zimowych drogach
- Kontrola i przyczepność przy mokrej nawierzchni
rewelacyjne prowadzenie i przyczepność na zimowych drogach dla samochodów sportowych
- świetne zachowanie na zimowych drogach.
- Lepsza trakcja na śniegu i lodzie.
- Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie.
- kompozycja oszczędzająca paliwo.
perfekcyjne zachowanie na zimowych drogach
SP Winter Sport 4D to opona do samochodów sportowych gwarantująca znakomite prowadzenie i hamowanie w zimowych warunkach. Połączenie specjalnej konstrukcji bieżnika z materiałami o wysokim współczynniku przyczepności pozwala zachować kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych, oblodzonych, mokrych i suchych nawierzchniach.
Lepsza trakcja na śniegu i lodzie
unikatowa kompozycja bieżnika, a także znaczna liczba chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, poprawia zachowanie opony na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Głębokie wycięcia w klockach środkowej części bieżnika powiększają przyczepność w trakcie przyspieszania, hamowania i wjeżdżania pod górę.
Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie
W oponie SP Winter Sport 4D użyto kierunkowe rowki, które prędkie odprowadzanie wody i zapobiegają zjawisku aquaplaningu przy opadach deszczu czy topniejącym śniegu. Mieszanka o nad wyraz wysokiej przyczepności zagwarantuje krótką drogę hamowania na każdej mokrej drodze.
budowa oszczędzająca paliwo
Dzięki lekkiej konstrukcji, a także użytym materiałom opona SP Winter Sport 4D potrzebuje mniej energii do wprawienia w ruch, co bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2 podczas jazdy.
Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, zwiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to polepsza kontrolę nad pojazdem i zagwarantuje bardzo dużo danych o drodze.. Udoskonalone czucie drogi, pokaźniejsza stabilność i precyzja jazdy.
Kierunkowy wzór bieżnika. Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest ekspresowo odprowadzana spod powierzchni opony, zniżając ryzyko aquaplaningu.zalety Niższe ryzyko aquaplaningu.
RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST)technika RunOnFlat opracowana poprzez Dunlop umożliwia kontynuowanie jazdy po przebiciu lub rozcięciu na odległość do 80 km. Dzięki zaimplementowaniu umocnionych ścian bocznych, opony zachowują mobilność mimo całkowitej utraty ciśnienia.Zastrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa Opony Dunlop RunOnFlat należy zakładać wyłącznie w samochodach asygnowanych do jazdy na oponach tego rodzaju i wyekwipowanych w sprawny przyrząd ostrzegający o spadku ciśnienia w oponie, np. Dunlop WARNAIR. Nie wolno przekraczać maksymalnej odległości 80 km ani maksymalnej prędkości 80 km/h. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, czy producent nie zaleca innego progresywnania.
Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, gwarantuje nad wyraz korzystną przyczepność istotnie na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.zalety genialne hamowanie i przyspieszanie, pokaźna przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia.
Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy wielkich prędkościach.zalety wspaniała stabilność podczas prędkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.
Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Wytwarza on ochronną strefę buforową.mocne strony chroni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.
System lameli 4D. W systemie lameli 4D bieżnik jest podzielony na sporo klocków, co powiększa siłę tarcia i stabilność na zakrętach. System lameli zapewnia nadzwyczajną przyczepność poprzeczną na śniegu.mocne strony idealne prowadzenie na zakrętach, choćby na śniegu.
Rowki bieżnika w profilu litery V. Rowki bieżnika w zarysie litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Wynikiem jest poprawa cechy trakcyjnych i przyczepności.. Ulepszone prowadzenie na śniegu.
Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika i o 4-8% większy (zależnie od wymiaru i rodzaju) obszar styku opony z nawierzchnią. Większa powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej informacji z nawierzchni, a także zapewnia większą stabilność, dzięki temu opony reagują szybciej i bardziej starannie.atuty Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, perfekcyjna stabilność i precyzja podczas pokonywania zakrętów, najkorzystniejsza przyczepność na suchej nawierzchni.
System najróżniejszych lamelek. Pogoda zimą może być wyjątkowo przeróżna. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie kryteria. Rozmaite rodzaje lameli użytkowane w oponach Dunlop, przypasowane do najróżniejszych rodzajów zimowej nawierzchni, pozwalają wydajnie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.mocne strony jednolite zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych.
Mieszanka z poręcznymi polimerami. Polimery użyteczne zastosowane w mieszance bieżnika udoskonalają parametry opony w niskich temperaturach, zwiększając przyczepność do nawierzchni w zimowych warunkach.zalety wspaniała przyczepność w niskich temperaturach.
Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć rozmaitych promieni, co zapewnia pokaźniejszą precyzję prowadzenia. Taka konstrukcja powoduje wyjątkowo równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co umożliwia dokładniejsze i progresywne reagowanie.zalety istotnie lepsza kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, udoskonalone wyczucie drogi w trakcie jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach oraz obszerniejsza kontrola przy pokonywaniu zakrętów.
technika Foam-In-Tire (FIT) Powstawanie hałasu we wnętrzu pojazdu wynika z następujących, głównych przyczyn:Hałas powstający przez wiatr (wywołany poprzez strumienie powietrza przy osiąganiu wysokich szybkości)
Odgłos silnika
Hałas toczenia opony:
Odgłosy bieżnika/uderzeń klocków bieżnika.
Zwany na dodatek jako „Airpumping" albo „groove resonance". Efekt polega na pęcznieniu rowków opony w trakcie nabierania wody do bieżnika, a także na ich poluzowaniu, przy odprowadzaniu wody.
Wahania w strukturze opony / karkasu.
Foamin Tire (FIT)
Hałas toczenia opony
„Dlaczego stosuje się w oponie technikę Foam?"
Hałas toczenia opony jest przenoszony z reguły poprzez:
Fale dźwiękowe przenoszone poprzez powietrze
Wibracje mechaniczne przenoszone przez zawieszenie pojazdu
Jednym z największych źródeł powstawania dźwięku jest tzw. wnęka rezonansowa, który w formie wibracji mechanicznych jest przenoszony przez zawieszenie pojazdu.
technika Foam Tire
„Jak działa technika Foam?"
technologia
Po nagrzaniu się opony od wewnątrz, na jej powierzchni nakłada się tworzywo piankowe. Umożliwia to istotną redukcję poziomu hałasu toczenia opony.
Sposób działania
Eliminacja szczytów rezonansowych
Efekt:
Redukcja poziomu hałasu w środku pojazdu o kilka dB. Wrażenie zmniejszenia emisji hałasu toczenia opony o połowę.
zalety:
ciekawa cenowo
zrównoważone działanie przez cały czas stosowania opony
Pozwala łatwo uniknąć zgubnego wpływu na: przebieg, opór toczenia, odporność przy uzyskiwaniu wysokich prędkości.
W tym momencie technologia jest przystępna w oponach letnich i zimowych. W późniejszym czasie będzie przystępna ponadto w oponach całorocznych i Runflat.
w przypadku uszkodzenia, da się ją naprawić
Wpływ opony na odczuwanie hałasu
Hałas toczenia przenoszony jest za pośrednictwem dwóch mechanizmów:
za pomocą fal przenoszonych poprzez powietrze („fale dźwiękowe"): (Faliste) cząsteczki powietrza są zmuszane do drgań.
za pomocą fal powstałych w danej konstrukcji („wibracje mechaniczne"): Wibracje są przenoszone poprzez konstrukcję pojazdu.
Ze względu na drgania opony, największy udział w powstawaniu hałasu w środku pojazdu posiadają wibracje.
Są one przenoszone przez konstrukcję pojazdu do jego wnętrza („wibracje mechaniczne")
użyte tutaj metody są prostsze i bardziej produktywne w zaimplementowaniu ich bezpośrednio w oponie, niżeli w innych elementach pojazdu, jak np. W podwoziu lub karoserii.
Rozwiązanie
W jaki sposób zniżyć wibracje opony?
Skutecznym rozwiązaniem może być montaż pasa piankowego po wewnętrznej stronie opony, który pomaga pokaźnie zredukować hałas toczenia opony.
Redukcja wibracji w najwyższych punktach choćby o 11 dB(A)
umożliwia to zmniejszenie hałasu wewnątrz pojazdu nawet o 3-4 dB(A)
To oznacza,w środku pojazdu hałas będzie o połowę niższy, jak przy jeździe na normalnej oponie.