Dunlop Winter Sport 5 to opona zimowa klasy premium, produkowana dla kierowców szanujących sportowy fason jazdy. Występuje w kilkudziesięciu różnych wymiarach od 15 do 19 cali, w indeksach szybkości do 240 km/h (V). Dunlop Winter Sport 5 to następca modelu SP Winter Sport 4D. Dzięki powiększonej ilości klocków bieżnika poprawiło się prowadzenie na śniegu, a zwiększona głębokość rowków bieżnika zmieniła zachowanie opony na mokrej i śliskiej nawierzchni. Winter Sport 5 to opona produkowana dla kierowców ceniących bezkompromisową, najwyższą jakość wykonania i sportowe osiągi.
idealna przyczepność boczna na śliskiej nawierzchninowoczesne, ustawione kątowo lamele centralne wydłużają się, łatwiej się otwierają i konkretnie trzymają się nawierzchni, co oznacza nieprzeciętną przyczepność boczną na śliskich zimowych drogach.
lepsze prowadzenie na zaśnieżonych drogachrozszerzona ilość klocków w oponie Winter Sport 5, a także dopełniające krawędzie przylegające do nawierzchni drogi pozwalają uzyskać genialną trakcję i doskonałe prowadzenie na śniegu.
Ochrona przed aquaplaningiemGłębsze rowki w bieżniku opony pozwalają oponie Winter Sport 5 odprowadzać obszerniejsze ilości wody i błota pośniegowego, ograniczając ryzyko aquaplaningu, a także pomagając zachować kontrolę na mokrych drogach.
Oszczędność paliwawyjątkowa kompozycja opony Winter Sport 5 przekłada się na trafny rozkład masy na całej powierzchni opony, zmniejszając opory toczenia i zużycie paliwa.
Opis producenta: Opony firmy Dunlop są wybierane przez klientów ceniących szybką jazdę, a także komfort. Właśnie osiągi tych opon są głównym argumentem wymienianym przez klientów, przemawiającym za zakupem opon producenta Dunlop.
Historię marki rozpoczął w 1888 roku irlandzki weterynarz John Boyd Dunlop, twórca pierwszej na świecie opony pneumatycznej (napełnianej powietrzem). Wynalazek szybko opatentował, tworząc Dunlop Pneumatic Tyre Co., a po dwóch latach otworzył w Irlandii pierwszą fabrykę. Spory popyt na opony pneumatyczne sprawił,błyskawicznie powstawały nowe fabryki w Europie, USA, Australii, a także Japonii.
Dunlop za każdym razem był potężnie osadzony w sportach motorowych, na swym koncie firma ma niezliczone trofea w wyścigach Formuły 1 i Le Mans 24h. Osiągnięcia na polu sportowym, pozwoliły Dunlopowi opracować 3 rewolucyjne technologie. Pierwszą było odkrycie zjawiska aquaplaningu, czyli poślizgu opony na mokrej nawierzchni. Zbudowanie opony z pokaźniejszą ilością specjalnych nacięć oraz umieszczenie bocznych kanałów zwanych jako "aquajets", pozwoliło na utrzymanie opony przy nawierzchni. Kolejna innowacja to "Denovo" - tzw. Samowspierająca się opona. Opony Dunlop Denovo pozwalają kierowcy kontynuować jazdę nawet po przebiciu opony. Najnowszym wynalazkiem jest technika 3S (Silent running, Sportiness and Safety) czyli cicha, szybka i bezpieczna. Były to trzy kryteria, które wzajemnie się wykluczały, jednak Dunlop znalazł konsensus na połączenie tych atrybutów.
W 1984 doszło do połączenia Goodyear Tire & Rubber Company z Dunlop Pneumatic Tyre Co. Na zasadach joint venture. Powstał dzięki czemu Goodyear Dunlop Tyres B.V. - największa na świecie organizacja w branży rynku oponiarskiego