Poprawiona przyczepność w warunkach zimowych na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni dzięki technice Functional Performance Siping
wyjątkowo stabilne i wyważone zachowanie przy obszernych szybkościach
Najwyższy komfort
Najważniejsze innowacje:Functional Performance Siping. lepsza przyczepność zimą, obszerniejsza precyzja kierowania. Każdy blok i każda lamela w eleganckim wzorze bieżnika ma precyzyjny zarys i starannie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na nadzwyczajną przyczepność i doskonałe prowadzenie. Niesprężysty bark zewnętrzny, układ lameli Centipede Siping w części centralnej i dobranie lameli do obszaru opony stanowią kontrolowane połączenie, które pozwala oponie Nokian WR A4 bezpiecznie i komfortowo toczyć się w przeróżnych warunkach zimowych występujących w Europie Środkowej.
Układ lameli Centipede Siping. Najwyższa przyczepność na śniegu, precyzja prowadzenia. Obszar centralny jest zdominowany przez konkretne podłużne żebro, składające się z bloków bieżnika z postrzępionymi lamelami, które przypominają ślady pozostawiane przez stonogę. Naprzemienny, trójwymiarowy układ lameli Centipede Siping oferuje największą powierzchnię styku i jest w pełni sprawny przy rozmaitym skręcie kół, zwiększając przyczepność na śniegu (także topniejącym), i pozwala zachować pokaźniejszą kontrolę.
Mieszanka gumowa Performance Traction Silica. Dobra przyczepność, genialna niepodatność na ścieranie, niskie zużycie paliwa. Mieszanka gumowa, która gromadzi kauczuk naturalny, krzemionkę i olej rzepakowy „canola", zapewnia nadzwyczajną przyczepność w warunkach zimowych. Ta najnowocześniejsza mieszanka udoskonala stabilność podczas jazdy i odporność opony. Olej rzepakowy „canola" zagwarantuje solidność na rozerwanie. Dzięki niej opona jest nad wyraz odporna na zużycie, uderzenia i przebicie. Wysoka zawartość kauczuku naturalnego i oleju rzepakowego zapewnia idealną przyczepność w warunkach zimowych. Co ważne, opony zachowują wzorowe atrybuty niezależnie od temperatury i przebiegu. Arcytrudnie niskie opory toczenia oznaczają niskie zużycie paliwa.
Groove Lifts. Nieprzeciętne prowadzenie. Bloki bieżnika na barkach opony są podparte stromymi wypornikami rowków, które zwiększają sztywność i polepszają prowadzenie.
Snow Claws. Dobra przyczepność na śniegu. Chwytaki śniegowe Snow Claws pozostały ukształtowane na podłużnych rowkach bloków bieżnika w celu zapewnienia tak niezwykle potrzebnej przyczepności na drogach w zimie. Gwarantują one zawsze dobrą przyczepność na sypkim śniegu i miękkim gruncie.
technika Nokian Tyres Coanda. skuteczna ochrona przed aquaplaningiem. Wykrzywiona forma bloków bieżnika o zarysie rampy na wewnętrznym i zewnętrznym barku opony kieruje i przyspiesza przepływ strumienia wody z rowków podłużnych do poprzecznych. Znakomita oporność na zjawisko aquaplaningu zostaje zachowana choćby pomimo stopniowego zużywania się opony.
technologia Silent Sidewall. większy komfort w trakcie jazdy. Specjalnie opracowana mieszanka gumy pomiędzy ścianą boczną a bieżnikiem energicznie filtruje dźwięki i wibracje spowodowane kontaktem z nawierzchnią i uniemożliwia przedostawaniu się irytujących dla ludzkiego ucha fal dźwiękowych przez ścianę boczną do kabiny samochodu.
Specjalna mieszanka gumowa Clinch. Wyższa solidność, niższy hałas toczenia. Mieszanka gumy przylega do obrzeża obręczy, powiększając solidność okolic stopki. Ta innowacja równie wydajnie ogranicza hałas we wnętrzu pojazdu, ponieważ tłumi drgania pochodzące od korpusu opony, uniemożliwiając ich przechodzeniu najpierw do wnętrza opony, a następnie do pojazdu.
Polerowane rowki. Bezpieczeństwo i elegancja. Polerowane, podłużne i poprzeczne rowki ułatwiają eliminowanie śniegu i błota pośniegowego.