Menu
Zamknij

Sonda lambda Dodge RAM 1500 5,7 V8 2005-2011 oe: 56029049AA

Sondy lambda

Opis

Sonda lambda (detektor tlenu) do samochodu DodgeRam 1500 5,7 V8 2007-2008 - przednia prawa przed katalizatoremRam 2500 5,7 V8 2007-2009 - przednia prawa przed katalizatoremRam 3500 5,7 V8 2007-2007 - przednia prawa przed katalizatoremRam 1500 5,7 V8 2007-2009 - przednia lewa przed katalizatoremRam 1500 5,7 V8 2010-2010 - przednia lewa przed katalizatorem - wyłącznie z MDS Ram 2500 5,7 V8 2007-2009 - przednia lewa przed katalizatoremRam 3500 5,7 V8 2007-2007 - przednia lewa przed katalizatoremRam 1500 5,7 V8 2005-2008 - tylna prawa za katalizatoremRam 1500 5,7 V8 2005-2009 - tylna lewa za katalizatoremRam 1500 5,7 V8 2010-2010 - tylna lewa za katalizatorem - jedynie z MDS RAM1500 5,7 V8 2011-2011 - przednia lewa przed katalizatorem - wyłącznie z MDS 1500 5,7 V8 2011-2011 - tylna lewa za katalizatorem wartość za 1 sztZamiennik dla oe: 56029049AA długość 425mm Sonda lambda umieszczona jest w kolektorze wylotowym silnika benzynowego z katalizatorem.

Gdy się popsuje, silnik traci moc, a samochód – osiągi. Sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach. Ta informacja jest potrzebna dla mikroprocesora ustalającego skład mieszanki paliwowo-powietrznej kierowanej do silnika.

Skład tej mieszanki, a więc stosunek paliwa do powietrza, jest ściśle określony i musi być zawsze taki sam. W przeciwnym razie katalizator nie będzie właściwie oczyszczał spalin. Dzięki pomiarowi zawartości tlenu w spalinach można określić, czy silnik spala właściwą mieszankę paliwowo-powietrzną.

Sonda lambda nieustannie mierzy zawartość tlenu w spalinach, przekazując informacje w systemie dwustanowym – "za dużo" albo "za mało". Gdy sonda lambda przestanie przekazywać te dane, mikroprocesor sterujący układem wtryskowym silnika przestawi się na tzw.

tryb stały. Na skutek czego moc silnika zostanie zredukowana, zużycie paliwa wzrośnie o ok. 15%, jednak będzie można dojechać do warsztatu. Trzeba to zrobić jak najszybciej, bowiem niekorzystny skład mieszanki paliwowo-powietrznej może uszkodzić katalizator.obecnie większość producentów stosuje tzw.

podgrzewane sondy lambda, których żywotność określa się na 100 – 160 tys. Km przebiegu pojazdu. To i tak dużo, zważywszy, że sonda lambda pracuje w istotnie niekorzystnych warunkach cieplnych i chemicznych.

Przyspieszone zużycie sondy lambda powodują olej (zużyte pierścienie tłokowe) albo woda (uszkodzona uszczelka pod głowicą) w układzie wydechowym. Największy marka sond lambda, producent Bosch, radzi, żeby co 30 tys.

km przebiegu pojazdu sprawdzać działanie sondy lambda na specjalnym stanowisku diagnostycznym....

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.