Oryginalna MOPAR przednia (umieszczona na kolektorze wydechowym) sonda lambda do samochodu ChryslerTown&Country 3,3 V6 2005-2008 - lewa przedniaTown&Country 3,3 V6 2005-2008 - prawa przedniaTown&Country 3,8 V6 2005-2008 - lewa przedniaTown&Country 3,8 V6 2005-2008 - prawa przedniaGrand Voyager 3,3 V6 2005-2008 - lewa przedniaGrand Voyager 3,3 V6 2005-2008 - prawa przedniaGrand Voyager 3,8 V6 2005-2008 - lewa przedniaGrand Voyager 3,8 V6 2005-2008 - prawa przednia wartość za 1 szt Stock Code K56029085AAManufacturer Mopar!!!
UWAGA rocznik 2005 ZANIM KUPISZ przejrzyj NUMER OE!!!Mopar produkuje jedne z najmocniej bezusterkowych części i akcesoriów do pojazdów przystępnych na rynku!Zachowaj swój pojazd w jak najkorzystniejszym stanie, używając jedynie oryginalnych części OEM Mopar.Od ponad 75 lat Mopar jest jedną z najlepiej rozpoznawanych na rynku marek oryginalnych części zamiennych i akcesoriów.
Mopar (skrót od MOtor PARts) – producent oferująca części zamienne dla wszelkich amerykańskich marek Jeep Chrysler Dodge Plymouth RAMJej cele obejmują: projektowanie części zamiennych niezbędnych do serwisowania pojazdów, wprowadzanie nowych akcesoriów,by zwiększać nie tylko sprzedaż, lecz także satysfakcję i lojalność klientów.
Części zamienne Mopar projektowane są poprzez te same zespoły inżynierów,którzy pracują nad samochodami Grupy, dlatego Mopar jest jedyną marką, która może zaoferować klientom oryginalne części zamienne o wysokiej jakości.Sonda lambda umieszczona jest w kolektorze wylotowym silnika benzynowego z katalizatorem.
Gdy się popsuje, silnik traci moc, a samochód – osiągi. Sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach. Ta informacja jest konieczna dla mikroprocesora ustalającego skład mieszanki paliwowo-powietrznej kierowanej do silnika.
Skład tej mieszanki, a więc stosunek paliwa do powietrza, jest ściśle określony i musi być zawsze taki sam. W przeciwnym razie katalizator nie będzie właściwie oczyszczał spalin. Dzięki pomiarowi zawartości tlenu w spalinach można określić, czy silnik spala właściwą mieszankę paliwowo-powietrzną.
Sonda lambda nieprzerwanie mierzy zawartość tlenu w spalinach, przekazując dane w systemie dwustanowym – "za dużo" albo "za niewiele". Gdy sonda lambda przestanie przekazywać te dane, mikroprocesor sterujący układem wtryskowym silnika przestawi się na tzw.
tryb stały. W rezultacie moc silnika zostanie zredukowana, zużycie paliwa wzrośnie o ok. 15%, jednak będzie można dojechać do warsztatu. Trzeba to zrobić jak najszybciej, bowiem niekorzystny skład mieszanki paliwowo-powietrznej może uszkodzić katalizator.obecnie większość producentów stosuje tzw.
podgrzewane sondy lambda, których żywotność określa się na 100 – 160 tys. Km przebiegu pojazdu. To i tak dużo, zważywszy, że sonda lambda pracuje w niezwykle niekorzystnych warunkach termicznych i chemicznych.
Przyspieszone zużycie sondy lambda wywołują olej (zużyte pierścienie tłokowe) albo woda (uszkodzona uszczelka pod głowicą) w układzie wydechowym. Największy firma sond lambda, marka Bosch, radzi, aby co 30 tys.
km przebiegu pojazdu sprawdzać działanie sondy lambda na specjalnym stanowisku diagnostycznym....