Menu
Zamknij

Platynowa - podwójna platyna Double Platinium świeca zapłonowa Chevrolet Impala 3,6 V6 2012-

Świece zapłonowe

Opis

Świeca zapłonowa nieprzeciętnej producenta AUTOLITE (podwójna platyna) do samochoduChevrolet Impala 3,6 V6 2012-wartość za 1 sztNiezależnie od rodzaju silnika świece pełnią ważną rolę. Muszą być produktywne, bo ich niewłaściwa eksploatacja może doprowadzić do poważnych awarii.Silnik benzynowy nie będzie pracował bez świec zapłonowych. Mieszanka paliwowa zapala się dopiero w chwili przeskoku iskry elektrycznej między elektrodami świecy.Jeśli występują przerwy w zapłonach, niespalona mieszanka trafia do katalizatora i tam spala się wywołując jego prędkie zużycie. Najważniejszym parametrem świecy jest wartość grzejna. Jeśli będzie źle przypasowana, to świeca nie będzie się oczyszczać z nagarów albo będzie się przegrzewać, co spowoduje zakłócenia w pracy silnika.Wygląd świecy świadczy o stanie silnika. Zużyta świeca w wydajnej jednostce napędowej powinna być pozbawiona nagaru i posiadać jasnobrązowy kolor. Pokryta czarnym nalotem świadczy o zbyt bogatej mieszance albo źle dobranej ciepłocie świecy. Nadtopienie elektrody powstaje w wyniku samozapłonów i spalania zbyt ubogich mieszanek.Ze względu na skomplikowane warunki, w jakich pracują świece (wysokie ciśnienia i temperatury w komorze spalania, zmienne warunki atmosferyczne) należy pamiętać o regularnej ich wymianie. Powinno się jej dokonywać co 20 do 50 tys. Km. Jeśli są to świece np. Platynowe trwałość sięga nawet 100 tys. Km. W silnikach zasilanych gazem LPG zaleca się częstszą wymianęoraz stosowanie ulepszonych jakościowo świec, np. Irydowych. Wysokie kryteria wytwarzają silniki z wtryskiem bezpośrednim.W komorze spalania jest ładunek uwarstwiony i niezwykle ważne jest właściwe położenie elektrod. Wykorzystanie świec o niewłaściwej długości elektrod spowoduje zaburzenia w pracy silnika, gdyż w innym miejscu będzie pojawiała się iskraTermin wymiany świec zapłonowych ustala firma indywidualnie dla każdego silnika i należy ściśle przestrzegać podanych przebiegów. Ogólnie używane świece zapłonowe w większości samochodów mają solidność około 40 do 60 tys. Km, natomiast świece irydowe albo platynowe mogą pracować choćby 120 tys. Km.Nie warto odkładać zamiany, gdyż na świecach dużo nie oszczędzimy, a możemy niemało stracić, ponieważ niedomagania układu zapłonowego posiadają wpływ na trwałość innych składników silnika. Zużyte świece utrudniają rozruch silnika i to nie tylko po nocnym postoju. Brak iskry powoduje jeszcze nierówną pracę silnika, spadek jego mocy, może doprowadzić do uszkodzenia katalizatora i przyczynić się do szybszego zużycia silnika.W cylindrze, w którym nie ma zapłonu mieszanki, paliwo spłukuje olej ze ścianek cylindra, jak ponadto dostaje się do oleju, powodując spore pogorszenie jego atrybuty.Pozostała część niespalonego paliwa zostaje usunięta do katalizatora i tam w wyniku wysokiej temperatury (temp. Pracy katalizatora to około600 st. C) spala się. Skutkiem jest nad wyraz szybki wzrost temperatury katalizatora i prawie natychmiastowe zniszczenie. Rozgrzany do czerwoności katalizator może też spowodować pożar samochodu lub otoczenia.w dodatku niesprawna świeca może uszkodzić cewkę zapłonową, przewody wysokiego napięcia albo moduł, czyli elementy dość drogie.W większości samochodów dostęp do świec jest nad wyraz prawidłowy, więc z wymianą nie ma żadnych problemów.Trwa ona nie dłużej niżeli pół godziny i kosztuje od 20 do 50 zł. Wyraźnie gorszy dostęp jest w silnikach rodzaju V i minivanach albo SUV-ach. Bardzo często w tych samochodach potrzebny jest demontaż niektórych składników wyposażenia. Jeśli dostęp jest utrudniony, warto założyć świece o podwyższonej trwałości,czyli z elektrodami platynowymi albo irydowymi. Koszt jest wyższy charakterystycznych, ale dużo zaoszczędzimy na kosztownej wymianie....

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.