- średnica zewnętrzna [mm]: 285
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 24,9
- niewiele znacząca grubość [mm]: 22
- Wysokość [mm]: 42,1
- Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 110
- typ tarczy hamulcowej: wentylowany
- Średnica otworu centrującego [mm]: 70
- ilość otworów: 7
- Powierzchnia: pokryty
- Przetwarzanie: wysoko nawęglany
- spełnia kryteria Normy ECE: ECE-R90
- Średnica otworu do [mm]: 14
Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową podmianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od rodzaju tarcz (przeważnie od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Choćby od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest zwykle eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się pokaźnie szybciej. Można przyjąć, iż tarcze średniej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe posiadają kształt metalowego dysku, można nawet stwierdzić, iż ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na skrupulatnych maszynach, muszą być także wytworzone ze specjalnych stopów. Wszystko poprzez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej niż 500 st. Celsjusza. Musi znosić bardzo obfite obciążenia, poza tym musi być tez niepodatna na ścieranie, aby nie uległa zbyt szybkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i efektywniejsze są tarcze wentylowane. Posiadają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych oraz w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany przy pomocy jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w adekwatnej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa inicjuje tłoczyć płyn hamulcowy pod dużym ciśnieniem (jest ono jeszcze rozszerzane poprzez dopełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek sprawia dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), wywołując zmniejszenie szybkości albo zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.
O marce TARCZE HAMULCOWE BOSCHGrupa Bosch od 25 lat konsekwentnie wdraża w naszym kraju strategię wzmacniania swej pozycji na lokalnym rynku, a rozwijając się w sposób jednostajny, przyczynia się do wzrostu polskiej gospodarki. Spółka Robert Bosch została zarejestrowana w Polsce w roku 1991, działalność handlową prowadzi od 1992 r. Początkowo zatrudniała kilka osób, budując obroty na poziomie 10 mln złotych. Aktualnie zatrudnienie w Grupie Bosch w Polsce przekracza 5 tys. Osób i osiąga obroty na poziomie 5, 04 mld złotych (dane za rok 2016). Grupa jest reprezentowana w Polsce przez 4 spółki: Robert Bosch Sp. Z o.o., Bosch Rexroth Sp. Z o.o., BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. Z o.o., sia Abrasives Sp. Z o.o. Bosch prowadzi w Polsce działalność w 5 lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie.