Menu
Zamknij

TEXTAR - Tarcza hamulcowa (Zestaw)

Tarcze hamulcowe

Opis

właściwości
  • rodzaj tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie
  • średnica zewnętrzna [mm]: 315
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 20,0
  • śladowa grubość [mm]: 18,4
  • Wysokość [mm]: 78,5
  • Wzór otworów/ilość otworów: 05/10
  • Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 139,7
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 96,3
  • Ciężar [kg]: 7,9
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez piasty koła, bez sworznia mocującego koła
  • Długość opakowania [cm]: 35
  • Szerokość opakowania [cm]: 33,5
  • Wysokość opakowania [cm]: 17,5
  • techniczny numer informacyjny: 98200 2050 0 1
OpisTarcze hamulcowe samochody osobowe

Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową zamianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od rodzaju tarcz (głównie od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Choćby od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest głównie eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się znacznie szybciej. Można przyjąć, że tarcze średniej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe posiadają zarys metalowego dysku, można nawet stwierdzić, iż ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na starannych maszynach, muszą być także wytwarzane ze specjalnych stopów. Wszystko przez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej aniżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić bardzo wielkie obciążenia, poza tym musi być tez wytrzymała na ścieranie, żeby nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i sprawniejsze są tarcze wentylowane. Posiadają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych i w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany przy pomocy jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w trafnej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa początkuje tłoczyć płyn hamulcowy pod dużym ciśnieniem (jest ono jeszcze zwiększane przez dopełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek powoduje dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), wywołując zmniejszenie szybkości lub zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.

O marce TARCZE HAMULCOWE TEXTAR

Niemiecka marka TEXTAR specjalizuje się w wytwarzaniu najwyższej jakości składników układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych wyposażonych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów wyekwipowanych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki i bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak uznane firmy jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują wyprodukowane poprzez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zastosowana najnowocześniejsza technika cierna i jedyna w swym rodzaju mieszanka tworzyw ciernych. Dzięki czemu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i genialnie lśniące przez wyjątkowo długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD proponują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i małe odgłosy. A co z tego wynika – obszerniejszą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest bardzo niedługi. Wszystkimi zaletami można się radować praktycznie od razu po zamontowaniu. Firma jest częścią grupy TMD Friction mającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i renomowane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców oraz fachowe smary.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.