Menu
Zamknij

Uchwyt, zawieszenie silnika FEBI BILSTEIN 31065

Zawieszenie silnika

Opis

Informacja ogólna
krzyżulec rozciągany wyłącznie przeszkolony, profesjonalny personel. W normalnym przypadku produkty dostarczane są bez instrukcji konstrukcji.
atrybuty
  • Materiał: Aluminium
  • Ciężar [kg]: 0,670
OpisZawieszenie samochody osobowe: komponenty metal-guma

Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od typu wahacza, jego nierozłącznymi elementami mogą być także sworznie, a także tuleje metalowo-gumowe. Układ zawieszenia to sieć naczyń połączonych – usterka jednego elementu natychmiast sprawia rozszerzone zużycie pozostałych, które poddane zostają dodatkowym naprężeniom. Najwięcej wstrząsów i sił przekrojowych odbierają tzw. „silentbloki", czyli tuleje metalowo-gumowe, których zadaniem jest tłumienie drgań przenoszonych z podłoża, po jakim porusza się samochód. Rolą sworznia jest z kolei umocowanie zwrotnicy do wahacza, a tym samym umożliwienie skrętu kół. To relatywnie trwały komponent zawieszenia, jednak również podlegający okresowej kontroli w warsztacie. W wielu modelach samochodów tuleje i sworznie są nierozłącznymi częściami wahacza, czego przykładem są wahacze aluminiowe. Wahaczy może być nawet po kilka na jedno koło (wahacze górne i dolne), dlatego badanie tego obszaru wymaga szczególnej uwagi. Usterki samego wahacza objawiają się poprzez stuki lub niewłaściwe prowadzenie samochodu. Polegają one z reguły na zmęczeniu materiału, z którego wytworzony jest wahacz, wygięciu lub pęknięciu np. W wyniku nadmiernej korozji. Diagnoza wahacza, oprócz wykonania jazdy próbnej, polega przede wszystkim na ocenie wzrokowej w celu ustalenia, czy nie występują w odniesieniu do niego opisywane zjawiska. Jeśli chodzi o objawy zużycia tulei metalowo-gumowych, mogą polegać z reguły na skrzypieniu podczas przyspieszania lub hamowania, stukaniu podczas jazdy po nierównej nawierzchni, przedwczesnym lub nierównomiernym zużyciu opon i wyczuwalnym luzie na kierownicy (pogorszonej precyzji prowadzenia). Nawet minimalny luz na tulei będzie słyszalny, a z czasem także odczuwalny poprzez użytkownika pojazdu. Największą pewność dadzą oględziny elementu, gdy uniesiemy samochód na podnośniku i możemy stwierdzić, czy nie doszło do zmęczenia albo pęknięcia gumy, z jakiej wyprodukowana jest tuleja. Jeśli chodzi o sworzeń wahacza, ponadnormatywne zużycie tego elementu może posiadać fatalne konsekwencje dla kierującego pojazdem. W skrajnym przypadku „wybity" sworzeń może odłączyć wahacz od zwrotnicy, co uniemożliwi kierowanie pojazdem. Równocześnie, nawet wtedy, gdy stwierdzimy jedynie przetarcie osłony gumowej sworznia, należy wymienić cały element. Dlaczego? W tego rodzaju sytuacjach występuje pokaźne prawdopodobieństwo, iż uszkodzeniu uległ na dodatek sam przegub kulowy, poprzez co istnieje niebezpieczeństwo jego rychłej awarii nawet po zamianie osłony. Gumowa osłona może dodatkowo zamknąć w swym wnętrzu krzywdzące dla przegubu substancje, przyspieszając procesy rdzewienia i korozji przegubu. Ponadto, korzystna praca przegubu kulowego wymaga występowaniu substancji smarującej. Uszkodzona osłona może doprowadzić do straty substancji smarującej, która może zostać wypłukana przez wodę, wyschnąć albo zostać zanieczyszczona poprzez ciała obce.

O marce Swag

SWAG jest jednym z wiodących na świecie partnerów motoryzacyjnego aftermarketu. Producent jest znana na rynkach międzynarodowych z oferty ponad 26 000 samochodowych części zamiennych w jakości OE, przystępnych do wszelkich niemieckich i innych europejskich samochodów osobowych. Od ponad 60 lat konsumenci ufają firmie SWAG jako specjaliście aftermarketowemu, oferującemu bezusterkowe, trwałe i dokładnie stworzone produkty. SWAG to silna firma, na której można polegać. Za każdym razem, wszędzie. SWAG jest niezmiennie synonimem produktów znamionujących się najwyższą jakością produkcji, trwałością, a także precyzją pasowania. Jest to osiągalne dzięki współpracy różnych, centralnie nadzorowanych działów zarządzania jakością. Ogromną rolę odgrywa przy tym proces dopuszczenia artykułu. Przed wprowadzeniem do oferty nowej części zamiennej, zlokalizowane w niemieckim Ennepetal, nowocześnie zaopatrzone laboratorium badawcze przeprowadza drobiazgowe testy pierwszych wzorów produktów. Poziom jakości produkcji ustalany jest w oparciu o badania szkodliwe oraz niedestrukcyjne. Do badania części elektronicznych wykorzystujemy między innymi urządzenie rentgenowskie, które pozwala na skrupulatne stwierdzenie ewentualnych wad ukrytych w środku pokrywy artykułu. Wspomniane wyżej zasady w zakresie zapewnienia jakości dotyczą nie tylko produktów stworzonych w Ennepetal, ale odnoszą się też do komponentów wykonanych poprzez skrupulatnie wybranych poddostawców. W naszej ofercie znajdują się części układu hamulcowego i napędowego, komponenty zawieszenia pojazdu i silnika oraz części elektryczne. SWAG JEST MARKĄ NALEŻĄCĄ DO BILSTEIN GROUP.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.